با اعلام نتایج نهایی دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی؛

شکست نتانیاهو در مقابل رقیب خود

تهران (پانا) - نتایج دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی با اعلام پیروزی حزب "آبی وسفید" به ریاست بنی گانتس در مقابل حزب رقیب آن لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو به صورت نهایی اعلام شد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شکست نتانیاهو در مقابل رقیب خود

به گزارش ایرنا از روزنامه القدس العربی، نتایج نهایی این انتخابات که ۲۶ شهریور ماه برگزار شد، با تغییر یک کرسی به نفع حزب لیکود برای تایید به خاطر وجود برخی گزارش ها در خصوص وجود تقلب به دفتر روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی ارسال شد.

طبق نتایج اعلام شده، پس از رقابت نفس گیر میان نتانیاهو و رقیبانش، حزب آبی و سفید ۳۳ کرسی و حزب لیکود ۳۲ کرسی را به خود اختصاص دادند.

نتانیاهو در دور اول انتخابات که ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ برگزار شد، ۳۱ کرسی به دست آورده بود و موفق به تشکیل کابینه نشد و به همین خاطر انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هیچ یک از دو حزب به ۶۱ کرسی دست نیافتند تا بتوانند به تنهایی کابینه را تشکیل دهد.

نتانیاهو در مجموع از حمایت ۵۵ نماینده از احزاب راست و گانتس از حمایت ۵۴ نماینده از احزاب چپ و میانه رو برخوردار است.

منابع صهیونیستی پیش بینی کردند که امروز (چهارشنبه) نتانیاهو و گانتس باردیگر برای تشکیل کابینه وحدت ملی با نظارت ریولین با هم دیدار کنند.

این در حالی است که دیدار این دو در روز دوشنبه گذشته با ریولین برای توافق بر سر تقسیم قدرت، بدون نتیجه پایان یافت.

برخی گزارش ها حاکی است، در صورتی که نتانیاهو و گانتس تشکیل کابینه "وحدت ملی" را نپذیرند، ریولین رئیس رژیم صهیونیستی تا چهارشنبه هفته آینده ممکن است مأموریت برای تشکیل کابینه ائتلافی را به تعویق بیندازد.

اگر نتانیاهو و گانتس که توسط ریولین مأمور تشکیل کابینه شوند، ۲۸ روز برای این کار مهلت خواهند داشت.

در صورتی که فرد مورد نظر در این مدت موفق نشود، مهلتش ۱۴ روز دیگر تمدید می شود و در صورت ناکامی، ریولین پس از رایزنی با نمایندگان کنست، فرد دیگری را برای این کار معرفی می کند.

تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که حزب پیروز ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک را به دست می آورد تا بتواند کابینه تشکیل دهد.

با توجه به این که هیچ یک از احزاب موفق نشدند اکثریت کرسی ها را از آن خود کنند، به همین خاطر کابینه ائتلافی تشکیل می شود؛ در صورت عدم توافق احزاب برای تشکیل کابینه، انتخابات زودهنگام دیگری برای سومین بار برگزار خواهد شد.

یکی از نگرانی های نتانیاهو در صورتی که نتواند باردیگر نخست وزیر شود، محاکمه در دادگاه به خاطر وجود پرونده های فساد مالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار