رئیس سازمان پژوهش: گروههای آموزشی به دانشآموزان مجال نقد کتاب درسی بدهند
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی از نقدهای دانشآموزان درباره کتابهای درسی استقبال کرد و از گروههای آموزشی در سراسر کشور خواست تا به دانشآموزان مجال نقد کتابهای درسی را بدهند.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، علی ذوعلم در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در کرمانشاه، گفت: «امروز بیش از ۱۴ میلیون دانشآموز با حدود ۹۰۰ هزار معلم و فرهنگی در کلاسهای درس مدارس سراسر کشور حاضر شدهاند. در چهل سال گذشته، هیچ وقفهای در فرآیند تعلیم و تربیت دانشآموزان به وجود نیامده است.»
او ادامه داد: «مهر امسال اولین مهر چهل ساله دوم انقلاب است و باید گام دوم را با تکیه بر توان جوانان و نوجوانان برداریم. در گام دوم انقلاب به دنبال ایجاد یک تغییر ملموس در شیوه تعلیم و تربیت هستیم. دانشآموزان امروز آیندهسازان فردای جامعه هستند، امروز آموزش و پرورش دغدغه تعلیم و تربیت صحیح دانشآموزان را دارد.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: «دانشآموزان امروز پدران و مادران فردای جامعه هستند. آموزش و پرورش باید دانشآموزان را برای زندگی کردن تعلیم بدهد.»
ذوعلم به جهتگیری مدارس به سمت پویایی، خلاقیت و مشارکتپذیری دانشآموزان اشاره کرد و گفت: «در حال چرخش مدارس هستیم تا از مدارس کنونی به عنوان یک چهاردیواری نظم و تربیت به مدارس پویا که مدارس زندگی هستند، برسیم. برای تبدیل مدارس به مدارس زندگی باید همه نهادها از صداوسیما و دیگر رسانهها گرفته تا حوزههای علمیه و دانشگاهها پای کار بیایند.»
او به اجرای "برنامه ویژه مدرسه"در مدارس اشاره کرد و گفت: «در این برنامه در هر هفته دو ساعت زمان در اختیار مدیر مدرسه خواهد بود که مدیران مدارس باید برای پویایی مدارس در این ساعات برنامهریزی کنند. دانشآموزان عناصر اصلی تعلیم و تربیت هستند و برای اینکه فرآیند تعلیم و تربیت به مرحله تکوین و تعالی برسد، باید خود دانشآموزان بخواهند.»
علی ذوعلم در پایان از نقدهای دانشآموزان درباره کتابهای درسی استقبال کرد و از گروههای آموزشی در سراسر کشور خواست تا به دانشآموزان مجال نقد کتابهای درسی را بدهند.
ارسال دیدگاه