خدابنده: عضویت در تشکل های سازمان دانش آموزی زمینه ساز رشد اجتماعی دانش آموزان است

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان، عضویت در تشکل‌های این سازمان را زمینه‌ساز رشد اجتماعی دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۵۴۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: عضویت در تشکل های سازمان دانش آموزی زمینه ساز رشد اجتماعی دانش آموزان است

قاسم‌علی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: سال تحصیلی جدید در استان خراسان رضوی با شعار امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی آغاز خواهد شد و در راستای این شعار تلاش خواهیم کرد روحیه امیدآفرینی را در نسل جوان زنده تر کرده و با گسترش مشارکت درون سازمانی و برون سازمانی که از سیاست های سند تحول بنیادین است به جلو حرکت کرده و در جهت توسعه مهارت آموزی دانش آموزان که قطعا در آینده به اشتغال زایی و کارآفرینی منجر خواهد شد اهتمام بورزیم.

وی افزود: یکی از سیاست های سازمان دانش آموزی تقویت رشد اجتماعی دانش آموزان است و برنامه ها و فعالیت های مختلفی که توسط این سازمان انجام می شود در جهت شکل گیری هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان و کمک به رشد اجتماعی آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

خدابنده تصریح کرد: در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی برگزاری اردوهای دانش آموزی به مراتب از کلاس های آموزشی تاثیرگذارتر خواهد بود و این اردوها علاوه بر تقویت مسائل تربیتی به انسجام اجتماعی کمک خواهد کرد و این مهم در نهایت سبب ارتقاء سرمایه های اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی تشکلی است که دانش آموزان را برای ورود به عرصه های اجتماعی آماده می کند و افزایش عضویت دانش آموزان در این تشکل دانش آموزی بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش شود هر دانش آموز حداقل در یکی از تشکل های دانش آموزی عضویت داشته باشد.

وی تاکید کرد: فعالیت های پرورشی، فرهنگی و تربیتی باید به عنوان یک اولویت بسیار مهم در برنامه ریزی ها و جهت گیری های سازمان دانش آموزی قرار گیرد و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان مدنظر باشد و تشکل ها و مدارسی که به این حوزه ها اهمیت می دهند تحت حمایت قرار گیرند.

خدابنده در ادامه افزود: مخاطبین بیانیه گام دوم انقلاب، نوجوانان و جوانان هستند و سازمان دانش آموزی باید در جهت بررسی، تحلیل و تحقق اهداف این بیانیه گام بردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان گفت: نظارت بر توزیع لباس فرم و سرویس دانش آموزی از دیگر اقدامات و فعالیت هایی است که توسط سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان انجام می شود و این سازمان علیرغم تمام محدودیت های منابع مالی به خوبی از عهده انجام این وظایف برآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار