هر دانش‌آموز، حداقل عضو یکی از تشکل‌ها باشد

نیشابور(پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی نیشابور گفت هر دانش‌آموز، حداقل عضو یکی از تشکل‌ها باشد؛ چرا که همه تشکل‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز، حداقل عضو یکی از تشکل‌ها باشد

جعفرصداقتی سرپرست معاونت پرورشی نیشابور در گفت و گو با پانا گفت: لازم می دانیم هر دانش آموز، حداقل عضو یکی از تشکل ها باشد. چرا که همه تشکل ها یک هدف را دنبال می کنند، البته با ظاهری متفاوت.

وی افزود: همکاران ما نیز به لحاظ عقیدتی و رویکردی، یک هدف را دنبال می کنند و سعی بر این دارند که دانش آموزان را بر مبنای سند تحول بنیادین، به سمت حیات طیبه راهنمایی کنند.

صداقتی ضمن اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی در خصوص اهداف این سازمان تصریح کرد: در سازمان دانش آموزی مهمترین هدف، تربیت اجتماعی دانش آموزان و فراگیری روحیه نظم و قانون‌مندی در قالب فعالیت های این سازمان است.

جعفر صداقتی در ارتباط با نقش تعالیم دینی در تربیت دانش آموزان ادامه داد: تربیت اسلامی نیز نقش پر رنگی را در سازمان دانش آموزی ایفا می کند. این سازمان در حوزه فضای مجازی و مسابقات دانش آموزی فعالیت هایی دارد و همچنین در حوزه خبر با عنوان خبرگزاری پانا شناخته می شود که هدف نهایی آن، ایجاد روحیه خود باوری فرهنگی در دانش آموزان است.

وی در رابطه با رویکرد فعالیت ها در سازمان دانش آموزی اظهار کرد: محور اصلی در این سازمان، تربیت اجتماعی و اسلامی بوده و همه فعالیت ها در همین راستا اتفاق می افتد.

صداقتی با بیان نمونه ای از سوابق این سازمان تشریح کرد: به عنوان مثال در سال جاری خبرنگاران پانا، طی چند دوره به صورت ویژه آموزش دیده و سازمان دانش آموزی میزبان بیش از ١٠٠ دانش آموز علاقه مند به فعالیت در این عرصه بوده که خوشبختانه شاهد خروجی خوبی نیز بوده ایم و امروزه غالب خبر هایی که در آموزش و پرورش و حتی در سطح شهرستان شاهد آن هستیم را، دانش آموزان ما مخابره می کنند. این اقدام از نظر جهاد تبیین، بیان توانمندی ها و همچنین امید بخشی امری بسیار مهم است.

وی در خصوص برخی از اقدامات انجام شده توسط سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جاری خاطر نشان کرد: امسال پس از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدارس، مجلس دانش آموزی نیشابور تشکیل شد و خوشبختانه هم اکنون شاهد حضور اعضای مجلس دانش آموزی نیشابور در مجلس دانش آموزی استان هستیم.

همچنین در سال گذشته اردوها و مسابقات زیادی از جمله مسابقه مناظره با محوریت جهاد تبیین، مسابقات مجری گری و دوره های آموزشی مختلف توسط این سازمان در سطح شهرستان برگزار شد.

در پایان سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی نیشابور ضمن تشکر از حمایت های اداره آموزش و پرورش، گفت در آینده شاهد اتفاقات خوبی در سازمان دانش آموزی خواهیم بود.

خبرنگار دانش آموز: محمد سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار