برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» در مشهد و ادارات آموزش و پرورش استان همزمان با سراسر کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» در مشهد و ادارات آموزش و پرورش استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» در مشهد و ادارات آموزش و پرورش استان همزمان با سراسر کشور

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در هفتمین روز از ماه محرم و همزمان با سراسر کشور، آیین عزاداری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس استان خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع)، مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه های بزرگ استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای هفتمین سال متوالی به منظور گرامیداشت رشادت‌های نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) اجتماع عظیم دانش‌آموزان عزادار پسر از نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان با عنوان «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مالک اشرفی در خصوص نام گذاری این اجتماع با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: قاسم‌ ابن‌ الحسن (ع) یکی از جوان ترین شهدای کربلا بود که در پاسخ به سوال امام حسین (ع) مبنی بر اینکه «شهادت در نگاه تو چگونه است» فرمود: «احلی من العسل؛ یعنی از عسل شیرین تر است». سپس به نبرد با دشمن می روند و جان گرامیشان را تقدیم این طریق نورانی می کنند که این عنوان برگرفته از کلام نورانی ایشان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این اجتماع ضمن عزاداری برای سید و سالار شهیدان تأسی به الگوهای والای شهادت طلبی است، گفت: در دوران انقلاب نوجوانان زیادی بودند که با الگو پذیری از شهدای کربلا راه شهادت را در پیش گرفتند و نوجوانان امروز نیز با حضور در این اجتماع عظیم برای استمرار راه پر افتخار شهدا اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی افزود: عزاداران نوجوان مدارس مشهد و منطقه تبادکان در قالب 80 هیات دانش‌‌آموزی از مدارس مشهد و تبادکان سازماندهی شده اند که با لباس متحد الشکل و سربند منقش به اسماء ائمه اطهار (ع) در مراسم حضور خواهند داشت.

مالک اشرفی تصریح کرد: این مراسم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد مقدس و تشکل های دانش آموزی برگزار می شود.

قابل ذکر است مراسم «احلی من العسل» بطور متمرکز در استان خراسان رضوی در روز شنبه 16 شهریورماه مصادف با هفتم محرم، ساعت ۹ صبح در رواق حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

گفتنی است این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی و شبکه های سراسری صدا و سیما پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار