سرپرست وزارت آموزشوپرورش در نشست شورای معاونان:
سرپرست وزارت آموزشوپرورش: شورای معاونان در اخذ رأی اعتماد به حاجی میرزایی تاثیرگذار باشند
تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزشوپرورش از اعضای شورای معاونان این وزارتخانه خواست بدون عدول از اصول تأثیر لازم را برای دریافت رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، سیدجواد حسینی صبح امروز در نشست شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش به اهمیت انتقال تجربه و دانش سازمانی اشاره کرد و گفت: «با رویکرد استفاده از مدیریت دانش باید مجموعه تجارب سازمانی خود را مدون به وزیر پیشنهادی ارائه دهیم.»
او با تشکر از همراهی شورای معاونان در دوران سرپرستی گفت: «همواره در گسست انتقال اطلاعات هستیم و به همین علت باید در نظام تعلیم و تربیت همهچیز درسآموز باشد و تجربههای دانشی خود را منتقل کنیم.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش افزود: «فشار بیرونی بر همه وزاتخانهها وجود دارد و البته بر آموزشوپرورش بیشتر است باید در تغییر رویکرد نقشآفرینی داشته باشیم و بر این تأکید کنیم که اصالت دستگاه تعلیم و تربیت را از دست نمیدهیم.»
او با تاکید بر حمایت از گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزشوپرورش خطاب به شورای معاونان گفت: «تلاش کنیم از ظرفیتهایی که بر اساس اصول تعلیم و تربیت است، استفاده کنیم و بدون عدول از اصول تأثیر لازم را برای اخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.»
نگاه به آموزشوپرورش باید بهصورت فرایندی باشد
سرپرست وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد: «آموزشوپرورش یک فرایند است و باید نگاه فرایندی به آموزشوپرورش باشد و به سرمایههای ساختاری آن توجه شود لذا نگاه پروژهای به آموزشوپرورش به ضرر نظام تعلیم و تربیت است.»
او به آخرین پیمایشهای افکار عمومی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: «بااینکه حجم فعالیتها در آموزشوپرورش بسیار زیاد است اما در پیمایشها، سومین دستگاه در رضایتمندی انجام امور و پاسخگویی ازنظر مردم بودهایم. مردم، معلمان را سرمایه اجتماعی نخست جامعه میدانند و مدارس را نهاد اول خدمات رسان کیفی تلقی میکنند.»
حسینی ادامه داد: «نگاه مقام معظم رهبری به آموزشوپرورش بیبدیل است و در سخنان ایشان مکرراً تأکید بر آموزشوپرورش را میتوان مشاهده کرد، باید تعامل داشته باشیم و از تعارض و سازش پرهیز کنیم و با اصول پیش بروید تا با رویکرد گفتمان و تعامل از کوچکانگاری آموزشوپرورش جلوگیری کنیم.»
سرپرست وزارت آموزشوپرورش گفت: «امروز برهم خوردن آرامش جامعه و نظام تعلیم و تربیت ایجاد فضای تضاد و گسترش آن، ایجاد وقفه درروند امور، ناامیدسازی، افزایش نارضایتی و کاهش ناکارآمدی عمدهترین محورهایی است که دشمنان بر آن تأکیددارند و هر فرد که دلسوز نظام تعلیم و تربیت است باید در نقطه مقابل آن عمل کند.»
او در ادامه اضافه کرد: «حفظ آرامش، انسجام، ایجاد همگرایی، سرعت بخشیدن به روند امیدآفرینی، افزایش رضایتمندی و کارآمدسازی نظام تعلیم و تربیت باید هدفگذاری مدیران و دستاندرکاران تعلیم و تربیت باشد.»
حسینی در پایان تأکید کرد: «امید داریم وزیر پیشنهادی جدید در جهت تحقق این راهبردها موفق شوند. همگی دست وی را به گرمی بفشاریم و برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت به وی مدد برسانیم.»
ارسال دیدگاه