استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی تولید برخی از کالاهای صادراتی خراسان رضوی

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی از افزایش ۵۰ درصدی تولید برخی از کالاهای صادرات محور استان خبر داد و گفت: برای بهبود شاخص های فضای کسب و کار در تلاش هستیم.

کد مطلب: ۹۵۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵۰ درصدی تولید برخی از کالاهای صادراتی خراسان رضوی

علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و رئیس دیوان محاسبات کشور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت امسال بیش 5 هزار 800 میلیارد تومان پروژه های مختلف در حوزه های عمرانی و اقتصادی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در سال جاری 50 میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات روستایی برای اجرای 5713 طرح به استان ابلاغ و از این طریق حدود 18 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان از 10.7 به 9.4 درصد در انتهای سال 97 رسیده است، گفت: یکی از شاخص های رونق تولید، مصرف برق صنعتی است که حدود پنج درصد در این دوره افزایش پیدا کرد و تولید برخی از کالاهای صادرات محور استان نیز تا 50 درصد افزایش رشد داشته است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه، سپرده های بانکی در استان 97 هزار میلیاردتومان بوده است و به همین دلیل انگیزه خوبی ایجاد شده است تا در استان به سمت ارتقای شاخص های فضای کسب و کار حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه سیاسی دنبال همدلی و همزبانی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز هیچ کاری مهم‌تر از پرداختن به حوزه اقتصاد و معیشت مردم نیست و برای تحقق این مهم همه ارکان حکومت همکاری خوبی دارند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه امنیتی معتقد به امنیت پایدار هستیم و در شرایط فعلی معترضان به حقی داریم که در نتیجه ناکارآمدی برخی دستگاه های اجرایی با مشکلاتی مواجه شده اند و باید برای حل مشکلات آن ها تلاش کرد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه اقتصادی استان بر اساس دستورات دینی هستیم، ادامه داد: در این چند ماهی که از امضاء تفاهم نامه های مثلث اقتصادی می گذرد، حدود 30 سفر شهرستانی به همراه مدیران اجرایی انجام شده است تا به صورت میدانی فعالیت های اجرایی رصد شود.
وی بیان کرد: تا امروز 92 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی امضا شده است که امیدواریم با همکاری و همدلی همه ارکان حاکمیت، در حوزه اشتغال زایی و رونق تولید نقش اثرگذاری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی در پایان سخنان خود بیان کرد: از ابتدای مهرماه به منظور ساماندهی حاشیه شهر مشهد طرح جامع نجات اجرایی خواهد شد که بر اساس آن 32 دستگاه باید به تکالیف تعریف شده عمل کنند و زمینه رفع مشکلات این مناطق از این طریق فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار