رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی؛ اقدامی درست اما نگران‌کننده

سیدجمال ساداتیان: نگرانی وجود دارد که فشار به هیئت رده‌بندی منجر به ممیزی‌های جدید شود

تهران (پانا) - سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما می‌گوید دغدغه‌ای میان اهالی سینما وجود دارد که تشکیل هیئت رده‌بندی فیلم‌های سینمایی در آینده منجر به ایجاد ممیزی‌ها و محدودیت‌های جدیدی در کنار ممیزی پروانه نمایش نشود.

کد مطلب: ۹۵۰۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی؛ اقدامی درست اما نگران‌کننده

ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره نظام رده‌بندی سنی فیلم‌ها، که طی روزهای اخیر با معرفی هیات 30 نفره ‌رده‌بندی سنی آثار سینمایی از سوی رئیس سازمان سینمایی کشور وارد فاز اجرایی شده است، با اشاره به پیشینه این اقدام در دنیا اظهار کرد: هر حرکتی که در سازمانی پدید می‌آید به دلیل ضرورت‌هایی است که به منظور تسهیل امور و برداشتن موانع احساس شده است. ایجاد نظامی برای رده‌بندی سنی فیلم‌ها نیز امری است که از سال‌ها پیش در دنیا اتفاق افتاده و سازمان سینمایی نیز به درستی به دنبال ایجاد آن رفته است.

وی سپس به چالش‌های اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و گفت: مشکل کار در این است ما گاهی طرحهایمان را با اهداف متعالی شروع می‌کنیم اما در مرحله اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

تهیه‌کننده «متری شش و نیم» در بخش دیگری از سخنان خود به هیئت 30 نفره رده‌بندی سنی آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: ما در این گروه با آدم‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. این نگرانی وجود دارد که در آینده فشار به این گروه محدودیت‌ها و ممیزی‌های جدیدی در کنار پروانه نمایش ایجاد کند؛ که اگر این اتفاق بیفتد این نهاد به ضد خودش تبدیل خواهد شد و در نهایت این به زیان سینما و سینماگران خواهد بود.

*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار