معاون پرورشی آموزشوپرورش مطرح کرد: لزوم تمرکز فعالیتهای فرهنگی و پرورشی در دل مدارس
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از همه نیروهای تربیتی و مربیان آموزش و پرورش خواست، تمرکز فعالیتهای فرهنگی و پرورشی را به دل مدارس ببرند تا از این طریق تربیت به معنای واقعی محقق شود.
علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، نیروی انسانی را در هر مجموعهای مهمترین رکن تحقق اهداف دانست و گفت: «مهمترین چالش آموزش و پرورش در شرایط کنونی منابع انسانی است اما با همت و تلاش همکاران، این دغدغه را در حوزه پرورشی با دو مدل کم کردیم. با پیگیریها و تلاشهای معلمان و مربیان که در خط مقدم تلاش میکنند افقهای خوب و روشنی از نظر کمی در حوزه نیروی انسانی رقم زده شده است. جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش شده است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری را بر دو بخش دانشگاه فرهنگیان به عنوان مزرعه مادر، سرچشمه اصلاح و آغاز تحولات و حوزه پرورشی و فرهنگی با تاکید بر منابع انسانی، تقسیم کرد و گفت: «کمبود نیروی انسانی کمی و کیفی چالش و دغدغه ماست. در بخش تامین نیروی انسانی کیفی، فضا را باید باز کنیم تا نیروهای انسانی کارامد و معلمان خلاق در بخشهای مختلف به صورت غیرموظف در حوزه پرورشی تدریس کنند. از ظرفیت فعالیتهای تربیتی باید استفاده و برای آن چارهاندیشی کنیم تا مشکلات نیروی انسانی کم شود.»
او از تلاش برای ساماندهی، جذب و آموزش نیروی انسانی تشکر کرد و گفت: «تمام بخشهای آموزش و پرورش از کمبود نیروی انسانی کیفی رنج میبرد. وجود نیروی پرانگیزه، بانشاط و خلاق مهم است. حوزه امور تربیتی پرچمدار فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش است که هرروز باید برافراشتهتر شود لذا تقویت ادارات امور تربیتی جزو مهمترین برنامههای ما بوده است.»
علیرضا کاظمی امور تربیتی را تمام حوزه پرورشی و فرهنگی خواند و گفت: «یکی از بخشهایی که باید به آن فوقالعاده توجه شود کیفیتبخشی و برگزاری این جشنوارههاست. کتاب تفکر و سبک زندگی به این حوزه اختصاص یافته و ما خوشحالیم یک روزنهای برای همکاران بخشهای پرورشی و فرهنگی باز شده تا با دانشآموزان بیشتر ارتباط برقرار کنند و تمرکز بیشتری برای نیازهای آنان داشته باشند.»
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: «این تجربهها میتواند به کیفیتبخشی نیروی انسانی در حوزه پرورشی کمک کند اما این موضوع کافی نیست باید انگیزه و توانمندیهای معلمان و مربیان را افزایش دهیم تا بتوانیم دوره ۳۰۰ ساعته را در پروسه طولانیمدت برای معاونان و مربیان پرورشی تدارک ببینیم.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «آنچه امروز کار حوزه پرورشی و فرهنگی را سنگینتر کرده است متولیشدن مراقبت و کاهش آسیبهای اجتماعی است که باید آن را به فال نیک گرفت و احساس مسئولیت داشته باشیم چراکه این موضوع جزو اولویت اول نظام است و این کتاب میتواند به عنوان رکن برنامهها باشد به ویژه که تمرکز در دوره متوسطه اول است و میتواند آغاز یک حرکت خوب باشد.»
او افزود: «برای کنترل و مدیریت آسیبهای اجتماعی، نیروی انسانی فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی میتوانند این کار را انجام دهند. مدیریت و رصد این شرایط کار ماست و امیدوارم با کمک شما و منابع انسانی این حوزه در خط مقدم تعلیم و تربیت، موفقیتهای قابل توجهی در این بخش داشته باشیم.»
کاظمی گفت: «تمرکز فعالیتهای فرهنگی و پرورشی را باید به دل مدارس ببریم تا جامعه دانشآموزی بیشتری را در شبکه تشکیلاتی خود عضو کنیم تا تربیت به معنای واقعی شکل گیرد.»
ارسال دیدگاه