افتتاح ۱۶ پروژه برق رسانی در فارس در هفته دولت

شیراز (پانا) - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای ی فارس از افتتاح ۲۶ عنوان پروژه در زمینه برق با اعتبار ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ پروژه در فارس با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان و ۱۰ مورد آن در استان بوشهر قرار دارد.

کد مطلب: ۹۴۹۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۱۶ پروژه برق رسانی در فارس در هفته دولت

عبدالعزیز کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران پروژه خط ۶۶ کیلوولت دروازه قران به دانشگاه با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و خط ۶۶ کیلو ولتی ششده۲ در فسا با اعتبار ۲ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت هادی خط ۶۶ کیلوولت دهنو-باباحاجی در کوار با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان را از جمله پروژه‌های استان فارس برشمرد.
او پروژه بازسازی پایه H خط ۶۶ کیلو ولت با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و اتصال خط ۶۶ کیلوولت پست ۲۳۰ لار- لار۳ با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان در شهرستان لار را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در فارس عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس احداث نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در کورده لار با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.
کریمی ادامه داد: انرژی الکتریکی یکی از نیازهای اساسی جامعه است و بی‌برقی یعنی رکود و تمام فعالیت‌ها به انرژی برق نیازمندند که کفایت و کیفیت و امنیت دو مقوله مهم در این زمینه است.
او افزود: کفایت در کشور ما به طوری بوده که امروز برق به تمام مردم در همه نقاط رسیده است و اما کیفیت برق مسئله‌ی مهمی است که مدنظر ما است و نوسانات برق باید به حداقل برسد و اکثر پروژه‌هایی که در دست اجراست به منظور افزایش کیفیت برق و پایداری شبکه و تقویت ولتاژ مناسب در شبکه است.
او با اشاره به اینکه در شهرهای ساحلی بوشهر که آلودگی هوا بالاست تاسیسات و تجهیزات عایقی نیازمند شستشو دارند که منجر به خاموشی می‌شده‌است، گفت: در یکی از پروژه‌ها روکش سیلیکونی به عایق‌های این تاسیسات افزودیم که قابلیت شستشو بدون خاموشی را افزایش داده‌است.
کریمی یکی از موفقیت‌های تابستان جاری را کاهش خاموشی‌ها برشمرد و افزود: خوشحالیم که امسال دغدغه برق نداشتیم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم به طوریکه در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با تولیدکننده‌های بزرگ منعقد شد و در اوج تابستان تا ۷۳۵ کیلووات برق مصرفی را در دو استان فارس و بوشهر کم کردیم و قله‌ی پیک مصرف را کاهش دادیم.
به گفته‌ی او در سال‌های گذشته مصرف برق هر ده سال یکبار ۷ درصد افزایش مصرف داشته‌است که این امر هزینه‌هایی را همواره درپی دارد که نیازمند توجه جدی به مصرف و مصرف‌کننده و اصلاح روش‌های مصرف است.
او افزود: متاسفانه این رشد بیشتر از سوی بخش‌های غیرمولد است که بسیار نگران‌کننده است و باید الگوهای صحیح مصرف در جامعه الگوسازی شود.
مدیرعامل شرکت برق با اشاره به ایجاد تغییرات در قله پیک مصرف از شب‌ها به روز گفت: امسال ما با برنامه‌ریزی پیک مصرف را در روز کاهش دادیم و از اوج مصرف ۵ هزار مگاوات ۷۳۰ مگاوات کم کردیم و پیک مصرف ما در تابستان امسال به شب رسید و در روز مشکل برق نداشتیم.
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در ۲۴ مردادماه بیشترین مصرف برق در استان با مصرف بیش از ۳۲۹۱ مگاوات بوده است.
کریمی در ادامه احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولتی ششده فسا۲، و خشت در ششده،فسا و خشت و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت بابامیدان، و افزایش ظرفیت پست ۶۶ کیلوولت برف فروشان و ۶۶ کیلوولتی سیدان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت ۹۸ برشمرد و افزود: توسعه فیدر ۶۶ درپست نیروگاه کازرون، خرید و تعویض ۱۲ دستگاه کلید ۷۲ و نیم در ایستگاه جهرم و فسا و راه‌اندازی دوبی ترانس قائمیه و مانیتورینگ و کنترل ایستگاههای بیضا،نسروگاه کازرون ، ۲۳۰ چنارشیجان دینارلو و ششده در سراسر فارس از عمده پروژه‌های این هفته است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار