عراق یکی از مهمترین بازار هدف صادراتی تولیدات کیف و کفش چرم ایران است
تهران (پانا) - رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی میگوید نخستین نمایشگاه بینالمللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی به دنبال آن است که تا فاصله طراحان با صنعت کیف و کفش و پوشاک را کاهش دهد و بازارهای صادراتی جدیدی را به دست آورد اما عراق یکی از مهمترین بازار هدف صادراتی تولیدات کیف و کفش چرم ایران است.
علی اژدرکش گفت: چهار اتحادیه کفشهای ماشینی، اتحادیه خراطان، اتحادیه چرم و مواد اولیه و کالای ورزشی به همراه ۱۶ انجمن و اتحادیه از قطبهای صنف و صنعت کیف و کفش دور هم جمع شدهاند تا در نمایشگاه برندهای برتر کیف و کفش ظرفیتهای بالقوه این صنعت را بالفعل کنند.
وی افزود: به روزرسانی تجهیزات و تکنولوژیهای تولید همراه با نوآوری صنعت طراحی از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.
قاسم نوده فراهانی در یک نشست خبری گفت: ما تولیدکنندگان خوبی داریم، اما از آنها استفاده نمیکنیم، این در حالی است که برخی از کشورها برای حمایت از تولید وزارتخانه دارند.
رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه تولیدکننده فقط به فکر تولید باید باشد و دغدغه دیگری نداشته باشد، گفت: بنابراین عرضه و صادرات باید بر عهده افرادی دیگری باشد زیرا یک تولیدکننده خوب نمیتواند توزیع کننده خوبی هم باشد و صادرات هم باید به بخشهای تخصصی آن سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط منطقی و اصولی هر کدام از فعالان حوزه تولید، تأمین و صادرات محصولات باید به کار اصلی خود بپردازند اما به دلیل آنکه شرایط اقتصادی و فرهنگی بازار کسب و کار ایران تا حدودی متفاوت است، تولیدکننده خود شخصا به تأمین مواد اولیه و صادرات میپردازد.
وی با انتقاد از شیوه برگزاری برخی نمایشگاهها گفت: ما بعضی اوقات نمایشگاه برگزار نمیکنیم، بلکه فروشگاه برگزار میشود و این روند باید تغییر کند.
در ادامه سعید حیاتی، رئیس اتحادیه اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بینالمللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاهها تبدیل شرایط بالقوه به بالفعل است. در یک سال اخیر کار اتحادیه از روال معمول خارج شده و مانند یک دیدهبان دائما وضعیت مواد اولیه تولید را رصد میکند و گزارشهای لازم در این خصوص را تهیه و برای تامین با وزارت صنعت رایزنی داشته است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش با اشاره به مشکلاتی که در تامین مواد اولیه کفش درسال گذشته وجود داشت، گفت: با حل مشکلات، اکنون تامین مواد اولیه کفش به ثبات رسیده است.
وی گفت: برای تولید یک کفش بین ۳۶ تا ۴۰ قلم کالای واسطهای و مواد اولیه مورد نیاز است که در تهیه برخی از اقلام مورد نیاز برای تولید در این بخش سال گذشته با مشکلات عدیدهای مواجه بودیم.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش بیان داشت: به عنوان مثال سال گذشته برای تامین چسب مشکلات زیادی داشتیم، بطوری که بحران تامین این ماده اولیه برخی واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشاند.
وی افزود: با مدیریت اتاق اصناف ایران و تشکیل کارگروه ویژهای برای حل مشکلات مشکلات تامین چسب حل شد و اکنون چسب را صادر میکنیم و حتی مصرف ۲ سال واحدهای تولیدی ما تامین شده است.
حیاتی همچنین در رابطه با تامین چرم گفت: مشکلاتی در این خصوص هم وجود داشت که با انجام اقدامهای لازم اکنون وضعیت بهتر است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاهها برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و عرضهکنندگان است، گفت: در همین نمایشگاهها کم و کاستیها مطرح میشود و در جهت رفع آنها اقدامات بهتری صورن خواهد گرفت.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش همچنین بیان داشت: بنابراین در تامین مواد اولیه هر جا که لازم بوده با سازمان صمت، پتروشیمیها طی یک سال گذشته ارتباط برقرار کردیم و اکنون در تامین مواد اولیه به شرایط تعادل رسیدهایم.
وی گفت: البته هنوز مشکلاتی در زمینه نقدینگی وجود دارد.
در ادامه مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی درباره تولید داخلی کالاهای ورزشی گفت: در گذشته برخی کالاهای ورزشی از قبیل دوچرخه در کشور تولید میشد که با واردات کالاهای بیکیفیت چینی تولیدات این بخشها متوقف شد.
وی افزود: اکنون در زمینه صادرات تجهیزات بدنسازی و دستگاههای کششی از قابلیتهای خوبی وجود دارد.
وی در مورد واردات قاچاق کالای ورزشی نیز گفت: بخشی از پوشاک و کفش ورزشی از طریق قاچاق تامین میشود که با حمایت از تولید داخلی میتوان قاچاق در این بخش را متوقف کرد.
اولین نمایشگاه بینالمللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از تاریخ ۵ تا ۸ شهریور در ایران مال از ساعت ۱۴ تا ۲۲ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.
ارسال دیدگاه