در 24 ساعت گذشته؛ طبس گرمترین شهر کشور شد

بیرجند (پانا)- کارشناس سازمان هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته ، شهرستان طبس با 49 درجه سانتیگراد گرمترین شهر کشور شد ، گفت: در این مدت شهرستان های فردوس و بیرجند برای اولین بار گرمای 44 و 43 درجه را تجربه کردند.

کد مطلب: ۹۴۴۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
در 24 ساعت گذشته؛ طبس گرمترین شهر کشور شد

جواد نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان گفت : در شبانه روز گذشته طبس با 49 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر کشور ثبت شد و این در حالیست که شهرستانهای فردوس و بیرجند هم برای اولین بار گرمای بی سابقه 44 و 43 درجه سانتیگراد بالای صفر را ثبت کردند و رکورد گرما در این شهرستانها هم شکسته شد.

در 10 سال گذشته بیشترین گرمای ثبت شده در فردوس 42.8 دهم و بیرجند 42.1 دهم بوده است.

نخعی افزود : 11 ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته دمای بالای 40 درجه را ثبت کردند که حداکثر دما در 8 ایستگاه هواشناسی به بالای 42 درجه و دو ایستگاه هواشناسی به بالای 40 درجه رسید.

وی گفت: حداکثر دمای شبانه روز گذشته در ایستگاه فرودگاهی طبس 49 درجه سانتیگراد بالای صفر، طبس و دهسلم نهبندان 48، بشرویه، نهبندان و درح 45، فردوس 44، حاجی آباد زیرکوه، بیرجند و سرایان 43، درمیان 41 و قاین 40 درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان با بیان اینکه از امروز به تدریج دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش می یابد، افزود: از روز چهارشنبه تا پایان این هفته دما کاهش محسوسی خواهد داشت و هوا خنک تر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار