در گفت و گو با پانا

فرحناز منافی ظاهر: محتوای فیلم های سینمایی می تواند نگاه مردم را به زندگی تغییر دهد

تهران (پانا) - فرحناز منافی ظاهر بازیگر فیلم های عروس و همسر معتقد است، محتوای فیلم های سینمایی می تواند نگاه مردم را به زندگی تغییر دهد.

کد مطلب: ۹۴۴۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فرحناز منافی ظاهر: محتوای فیلم های سینمایی می تواند نگاه مردم را به زندگی تغییر دهد

فرحناز منافی ظاهر بازیگر فیلم «عروس» و «همسر» که در «هفته فیلم ازدواج» به نمایش در می‌آید، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه «عروس» اولین فیلم سینمایی‌اش بوده، درباره مسائل جوانان برای ازدواج گفت: همانگونه که در قصه فیلم «عروس» شاهد هستیم، گاهی رفتار نادرست و توقعات بزرگ‌ترها موجب می‌شود جوانی برای رسیدن به خواسته خود و جلب رضایت خانواده عروس به سراغ کارهای خلاف برود و در نهایت هم همه چیز را از دست بدهد. این یک درس مهم است برای بزرگ‌ترها تا همه چیز را در مادیات و پول نبینند.
وی ادامه داد: همیشه شاهد چنین رفتارها و درخواست‌هایی از سوی خانواده‌ها بوده‌ایم، البته آنها هم به نوعی حق دارند و نگران آینده و سرنوشت زندگی فرزندی هستند که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌اند، اما این درخواست‌ها باید نسبی باشد تا نه زیاده‌خواهی شود و نه به اندازه‌ای باشد که بر ادامه زندگی جوانان تاثیر سوء بگذارد.
این بازیگر با بیان خاطره‌ای از ازدواج پسرش گفت: وقتی برای پسرم به خواستگاری رفتیم پدر عروس می‌گفت پسرتان باید سه دانگ از یک خانه را به نام دختر ما کند و و پنجاه سکه هم به عنوان مهریه در نظر بگیرد. آن زمان خدا رحمت کند، آقای محب اهری گفتند یک پسر 25 ساله چطور می‌تواند صاحب خانه باشد که سه دانگش را به نام دختر شما کند!
وی افزود: من در آن زمان یک ویلا داشتم، پدر دختر از ما خواست سه دانگ از ویلای شمال را به نام عروس کنیم، اما حسین عصبانی شد و گفت آن ویلا متعلق به مادرش است و برای خریدنش سال‌ها زحمت کشیده است. بعد هم با عصبانیت گفت بلند شوید برویم. مگر تجارت‌خانه باز کرده‌اید؟! البته آن دختر الان عروس من است و با پسرم زندگی خوبی دارند، پسرم هم 6 دانگ خانه‌اش را به نام همسرش کرده است.
منافی ظاهر اظهار کرد: در آن زمان ما یک واحد آپارتمان در مارلیک داشتیم که آن را در اختیارشان گذاشتیم و تا پنج سال آنجا زندگی کردند. پس از آن به دلیل اینکه محل کار هر دوی آنها در تهران بود و دوری راه اذیتشان می‌کرد به تهران آمدند و یک خانه اجاره کردند که باز هم من هر ماه مبلغی برای پرداخت اجاره خانه به آنها کمک می‌کردم تا شکر خدا به مرور با هم کار کردند، زحمت کشیدند و توانستند پس از چند سال صاحب خانه شوند.
این بازیگر که در رشته روانشناسی تحصیل کرده است، بیان کرد: لازم است که خانواده‌ها هر چه از دستشان بر می‌آید برای جوان‌ها انجام دهند، زیرا نمی‌توان در ابتدای راه زندگی آنها را رها کرد تا خودشان پایه‌های زندگی را با دست خالی بسازند اما توقعات را هم باید پایین آورد.
وی همچنین با اشاره به فیلم «همسر» بیان کرد: پس از ازدواج هم لازم است که زن و مرد در کنار هم زندگی‌شان را بسازند. همیشه روال بر این بوده که مردها مثل عقاب بوده‌اند و زن‌ها نیز در زیر بال و پر عقاب و تحت حمایت او بوده‌اند. زن نباید خودش را برتر بداند و زندگی در صورتی موفق است که هر دوی آنها از روی منطق با هم کنار بیایند و به هم احترام بگذارند تا زندگی خوبی داشته باشند.
منافی‌ظاهر در پایان ضمن ابراز خرسندی از اکران فیلم‌های قدیمی به ویژه با در نظر گرفتن موضوعاتی که به پیشبرد زندگی مردم و خصوصا جوانان کمک می‌کند، در قالب برنامه‌هایی مثل «هفته فیلم ازدواج» گفت: ساخت و نمایش فیلم‌هایی از این دست قطعا در روند زندگی افراد جامعه بی‌تاثیر نیست و می‌تواند موجب شود که خانواده‌ها در خواسته‌ها و توقعات خود تجدیدنظر کنند. همچنین آثاری مثل فیلم «همسر» نیز می‌تواند تلنگری باشد یه زن و شوهرهای جوان تا زندگی بهتری داشته باشند.
«هفته فیلم ازدواج» برای اولین بار و به همت دبیرخانه ستاد ملى هفته ازدواج با همکارى اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
این برنامه همزمان با هفته ازدواج از روز جمعه ۱۱ مرداد تا روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۸ باغ کتاب برگزار خواهد شد و پنج فیلم سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» ساخته حسن فتحی، «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده، «نرگس» ساخته رخشان بنی‌اعتماد، «عروس» ساخته بهروز افخمی، «در آرزوی ازدواج» ساخته اصغر هاشمی که هر یک به نحوی به موضوع ازدواج پرداخته‌اند، روی پرده می‌رود و پس از نمایش فیلم نیز با حضور کارگردان، عوامل فیلم، یک منتقد سینما و یک روانشناس حوزه خانواده مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
حضور در این رویداد فرهنگی برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت به صورت رایگان می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار