خانواده‌ها، شناخت کاملی از آینده شغلی و درسی هنرستان‌ها ندارند

کاشان ( پانا) - کارشناس مسوول فنی، حرفه‌ای مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: خانواده ها شناخت کاملی از آینده شغلی و درسی رشته های فنی و حرفه ای ندارند و بر همین اساس مانع از ادامه تحصیل فرزندانشان در هنرستان‌ها می شوند.

کد مطلب: ۹۴۳۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها، شناخت کاملی از آینده شغلی و درسی هنرستان‌ها ندارند

حسین اربابی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه آثار کارآفرینی هنرجویان هنرستانها، دیدار از مراکز فنی و حرفه ای، اجرای همایشهایی با حضور کارآفرینان باعث آشنایی و استقبال دانش آموزان دوره متوسطه اول با آینده شغلی و درسی دانش آموختگان هنرستانها حرفه ای شده است.

وی افزود: در شرایطی که اشتغال مساله اساسی تحصیلکردگان جامعه است، تحصیل در هنرستانها باعث هم افزایی دانش و مهارت دانش آموزان و توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی می شود .

وی تصریح کرد: از مجموع سه هزار و 690 هنرجوی هنرستانها در سال جاری، یک هزار و 250 نفر در پایه دهم شاغل به تحصیل هستند و براساس پیش بینی این رقم در سال آینده 10 درصد افزایش خواهد داشت که نیازمند توسعه زیرساختها و فضای آموزشی مناسب است.

اربابی گفت: با توجه به استقبال دانش آموزان، چهار رشته پرورش گل و گیاه، پویانمایی، سینما و گردشگری برای دختران و هنرستان تخصصی مکانیک برای پسران در کاشان راه اندازی خواهد شد و برای اولین بار ساماندهی هنرآموزان و هنرجویان این شهرستان در سیستم الکترونیکی سهند و سنا انجام می‌شود .

طراح سامانه های سهند گفت: این سیستم، اولین الگوی ساماندهی هدایت و نام نویسی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش است که در کشور اجرا می شود که گزینه‌های معرفی رشته، نام و آدرس هنرستان، جنسیت، لیست درس و ساعات تدریس آنها قابل دسترسی است .

مرتضی حیدری اظهار کرد: در سامانه سهند دانش آموزان با هنرستانها، رشته تحصیلی، درسها، ساعت تدریس هر مهارت دسترسی پیدا کرده و بر اساس علاقه خود هفت رشته،محل را انتخاب می کند و انتخابها در لحظه توسط مدیر هنرستان قابل رویت خواهد بود .

وی در مورد سامانه سنا نیز افزود: سامانه نیروی انسانی هنرستانهای کاشان تحت سیستم وب تعریف شده و اطلاعاتی مثل ساعت مورد نیاز، تعداد هنرجو، میزان ساعت تامین و کسری در اختیار کارشناسی، مدیران هنرستانها و هنرآموزان قرار دارد .

حیدری اظهار کرد: اطلاعات هنرستان، کارکنان ،کلاس‌ها، روزها ،هنرجویان، سازمان و گزارش‌ها در سامانه سنا به نشانی sana.kashanedu.ir و سامانه سهند fi kahkd Sahand.kashanedu.ir قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار