مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزشوپرورش خبر داد:
اجرای هنرستانهای ضمیمه در مدارس شاهد در انتظار رفع موانع اداری
رزاقی: فعالیت در سال جدید طبق شناسنامه فعالیت مدارس شاهد پیگیری میشود
تهران (پانا) - مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزشوپرورش اظهار امیدواری کرد طرح کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد از سال تحصیلی جدید اجرا شود.
محمدرضا رزاقی درباره اجرای طرح کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد به پانا گفت: «درباره اجرای طرح کاردانش ضمیمه در سال گذشته به مرحله عقد تفاهمنامه رسیدیم اما معاونت نیروی انسانی با تخصیص کد مخالفت کرد.»
او ادامه داد: «امسال نیز قرار است در اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد این موضوع را تصویب کنیم که دراینباره با معاونت متوسطه نیز هماهنگیهایی را انجام دادهایم.»
چارچوب کاردانش ضمیمه با مدیرکل کاردانش آموزشوپرورش مطرحشده است
مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزشوپرورش افزود: «تعدادی از هنرستانها و کاردانشها از استانها برای این موضوع درخواست دارند که کار را آغاز خواهیم کرد. چارچوب این موضوع را نیز با مدیرکل کاردانش وزارت آموزشوپرورش مطرح کردیم.»
رزاقی اظهار امیدواری کرد برای سال تحصیلی جدید این کار انجام شود، او گفت: «هم اداره کل شاهد با اجراشدن این موضوع موافق است و هم معاونت متوسطه. مشکل ما معاونت نیروی انسانی به جهت تامین نیرو و مسائل اداری است که امیدوارم آنهم بهزودی حل شود تا برای سال تحصیلی جدید کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد اجرا شود.»
تمام مدارس شاهد در استانها باید طبق شناسنامه مدارس شاهد فعالیت کنند
او درباره کیفیتبخشی مدارس شاهد گفت: «باید تأکید کنم در مدارس شاهد چیزی به نام رتبهبندی و درجهبندی مدارس شاهد نداریم، توانستیم در دو سال گذشتهچارچوبی را تحت عنوان شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد تهیه کنیم که تقریباً تمامشده و تمام مدارس شاهد در استانها طبق این شناسنامه فعالیت میکنند.»
مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزشوپرورش افزود: «بنا داشتیم با تهیه شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد استاندارسازی مدارس را پیش ببریم و از طرفی کیفیتبخشی را بهعنوان گام اول چارچوب دادن به مدارس شاهد آغاز کنیم.»
تأکید بر احیای ساعت مکمل و تقویتی در مدارس شاهد از سال آینده
رزاقی ادامه داد: «فعالیتهای مدارس شاهد در سال تحصیلی آینده با شناسنامه تهیهشده پیگیری میشود. در مراحل بعدی نیز بر روی احیای ساعت مکمل و تقویتی در مدارس شاهد بهصورت جدی کارکردیم تا از سال آینده مدرسهای نداشته باشیم که از ساعت مکمل برای فعالیتهای فوقبرنامه، پرورشی و آموزشی استفاده نکند.»
ارسال دیدگاه