افزایش حس مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان در سازمان دانش آموزی

سروستان (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش سروستان  با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی موجب افزایش حس مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس در دانش‎آموزان است گفت:سازمان دانش‌آموزی با شعار همدلی همفکری و همکاری در کنار هم با هدف دوستی با طبیعت ، سازگاری با محیط، توانایی زندگی با دیگران و زندگی در شرایط سخت برای افزایش اعتماد به نفس فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۳۱۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش حس مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس  دانش‌آموزان در سازمان دانش آموزی

فاطمه صدیق درباره مسابقات رویش که یکی از فعالیت‌های خلاقانه سازمان‌دانش آموزی است اظهار داشت: اعزام به مسابقات رویش در این شهرستان از سه مقطع ابتدایی متوسطه اول و دوم بوده است ک تعداد کل دانش‌آموزان شرکت‌کننده به مرحله استانی ۳۰ نفر و منتخب مسابقات کشوری ۷ نفر بوده است.


او با اشاره به فعالیت خبرگزاری پانا زیر نظر این سازمان، بیان داشت: هرساله در شروع سال تحصیلی و همزمان با سراسر استان دانش‌آموزان علاقمند به خبرنگاری که در پایه‌های هشتم،نهم و دهم هستند، جذب می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌های استانی در کلاس‌های آموزشی در مناطق شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته بیش از 50 دانش‌آموز علاقمند در سروستان در کلاس‌های خبرنگاری شرکت کرده‌اند.

معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش سروستان، با اشاره به رسالت این سازمان در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان با مشارکت و فعالیت در تشکل پیشتازان و بهره‌مندی از آموزش‌های گره‌زنی، صف جمع،امداد و نجات، چوب‌بندی، فریادهای شادی و... در مسیر رسیدن به حیات طیبه و کسب آرامش در زندگی اجتماعی حرکت نمایند.

صدیق ادامه داد: دانش‌آموزان پیشتاز می‌آموزند تا در سایه همکاری همدلی و هفکری که همان شعار اصلی پیشتازان است زندگی اجتماعی را بیاموزند و برای آینده و زندگی جمعی آماده شوند.

سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیردولتی و عمومی وابسته به آموزش‌وپرورش است که از سال ۱۳۷۸ با ماموریت ها و رسالت تربیت اجتماعی در دانش‌آموزان فعالیت خود را در کشور آغاز کرده‌است.

خبرنگار:مریم رنجبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار