اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری گیلان در سال 98

رشت (پانا) - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال 1398 استان خبر داد و گفت: گیلان حدود 175 هزار بهره بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری دارد.

کد مطلب: ۹۳۰۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری گیلان در سال 98

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه زراعت، باغداری و دامداری سه فعالیت اصلی بخش کشاورزی است، اظهار کرد: فعالیت باغداری نزدیک به 20 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وحید طیفوری گفت: مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال 1393، نزدیک به دو میلیون بهره‌بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری در کشور وجود دارد و این رقم برای استان گیلان حدود 175 هزار بهره بردار دارای فعالیت باغداری ثبت شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال 1398 خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بخش باغداری در امنیت غذایی، جهت سنجش و اندازه‌گیری توان تولید، طرح آمارگیری باغداری در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته‌ است و برای ششمین بار در کشور اجرا خواهد شد.

طیفوری با بیان اینکه اجرای طرح باغداری در استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد، گفت: کارشناسان آمارگیری این سازمان از تاریخ 30 تیرماه لغایت 22 مردادماه 98 به مدت 20 روز کاری با مراجعه حضوری به حدود یک هزار و 800 بهره‌بردار کشاورزی(باغدار)، شامل بهره برداران ساکن، غیر ساکن و شرکت و موسسات اطلاعات مورد نیاز در سطح استان را جمع‌آوری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح آمارگیری از فعالیت باغداری از 23 لغایت 25 تیرماه امسال به مدت سه روز در استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار