در گفت‌وگو با پانا

خلیل‌آبادی: نهادهای انتظامی برای شناسایی باندهای سوءاستفاده از کودکان کار ورود کنند

ساماندهی کودکان کار و خیابان جزو وظایف شهرداری تهران نیست و شهرداری امکانات آن را در اختیار ندارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از دخالت شهرداری تهران از برخورد با کودکان کار و خیابان گفت ساماندهی کودکان کار و خیابان از وظایف سازمان بهزیستی است و جزو وظایف شهرداری تهران نیست که مداخله کند.

کد مطلب: ۹۲۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خلیل‌آبادی: نهادهای انتظامی برای  شناسایی باندهای سوءاستفاده  از کودکان کار ورود کنند

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان اظهار کرد: «وجود کودکان کار از پدیده‌های اجتماعی است که با قوه قهریه و برخورد فیزیکی از بین نمی‌رود. درباره کودکان کار نباید صورت مساله را پاک کرد.»

دولت باید برای پیشگیری از وجود کودک کار برنامه‌ریزی و برای آن چاره‌اندیشی کند . فقر، مهاجرت و بهره‌کشی از اصلی‌ترین دلایل وجود کودکان کار است، بنابراین باید برای این معضل به طور اساسی چاره‌اندیشی کرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره دخالت شهرداری تهران در جمع‌آوری کودکان کار و خیابان گفت: «ساماندهی کودکان کار و خیابان از وظایف سازمان بهزیستی است و جزو وظایف شهرداری تهران نیست که مداخله کند. سازمان بهزیستی باید این کودکان را از طریق برنامه‌ریزی ساماندهی کند و شهرداری این امکانات را در اختیار ندارد.»

وی اضافه کرد: «شهرداری تهران درخصوص کودکان کار و خیابان فقط می‌تواند فضایی را برای پناه دادن تهیه کند.»

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه معضل کودکان کار و خیابان نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی دولت و مسئولان است، گفت: «دولت باید برای پیشگیری از وجود کودک کار برنامه‌ریزی و برای آن چاره‌اندیشی کند چون علت حضور کودکان مشخص است. فقر، مهاجرت و بهره‌کشی از اصلی‌ترین دلایل وجود کودکان کار است، بنابراین باید برای این معضل به طور اساسی چاره‌اندیشی کرد.»

خلیل‌آبادی با اشاره به ضرورت شناسایی باندهای سوءاستفاده از کودکان کار گفت: «حتما باید نهادهای انتظامی در زمینه شناسایی این باندها ورود کنند و برای آنها مجازات تعیین کنند. به طور کلی باید برای برخورد با پدیده‌های اجتماعی مطالعه و بررسی شود و طرحی جامع در این زمینه تهیه شود چون پس از جمع کردن این کودکان از خیابان، مجددا به خیابان بازمی‌گردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار