مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی :مصرف بیشترین برق استان در بخش کشاورزی

بیرجند(پانا) ـ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی گفت: در حالیکه بخش کشاورزی 1مصرف بیشترین برق استان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی درصد تعداد مشترکان این شرکت را تشکیل می دهد اما بیشترین مقدار برق معادل 30 درصد برق استان خراسان جنوبی در این بخش مصرف می شود.

کد مطلب: ۹۲۹۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی :مصرف بیشترین برق استان در بخش کشاورزی

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: 82 درصد مشترکان برق استان، خانگی، 10 درصد تجاری، 4 درصد عمومی، 2 درصد معابر، یک درصد کشاورزی و یک درصد صنعتی اند.

شرکاء با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق در فصل تابستان افزود: مشترکان در ساعات اوج بار از استفاده لوازم برقی پرمصرف و غیر ضرور خوداری کنند، سیستم های سرمایشی را روی درجه 24 و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم و هنگام خرید دستگاههای برقی به برچسب انرژی توجه کنند تا مصرف برق خراسان جنوبی کاهش یابد.

پیک بار مصرف برق برای مشترکان خانگی و تجاری در 6 ماه اول سال ساعت 19 تا 23 و برای مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی از ساعت 12 تا 18 است که مشترکان باید سعی کنند در این ساعات، مصرف برق شان را مدیریت کنند تا با خاموشی مواجه نشوند.

با توجه به وضعیت آب و هوا و افزایش دما در ماههای گرم، مصرف برق از نیمه خرداد تا نیمه شهریور به اوج می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال بیشترین مصرف برق استان 284 و نیم مگاوات ثبت شد که بیشترین مصرف برق پارسال در همین بازه زمانی، 277 مگا وات بود .

الگوی مصرف برای مشترکان خانگی در تابستان 300 کیلو وات ساعت و در سایر فصول 200 کیلو وات ساعت در ماه است که اگر بیشتر از این میزان مصرف کنند هزینه مصرف برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و اگر کمتر باشد هزینه آنان به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار