مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید با سرعت و جدیت بیشتر دنبال شود

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزددرگردهمایی مشترک شورای معاونین و روسای ادارت آموزش و پرورش استان یزدگفت : اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید با سرعت و جدیت بیشتر در همه حوزه های آموزش و پرورش استان دنبال شود.

کد مطلب: ۹۲۸۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:  اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید با سرعت و جدیت بیشتر  دنبال شود

" عباسعلی دانافر" درجمع معاونین وروسای آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق 14 گانه استان یزد آموزش و پرورش را مانند یک خانواده دانست و افزود : اگر ما آموزش و پرورش را به مثابه یک خانواده بدانیم خانواده باید به شکل خاصی اداره شود که نیازمند یک رهبر است .

وی صداقت، شایستگی، وفاداری و ثبات رای فکر و اندیشه را از ویژگی های رهبرآموزشی به منظور جلب اعتماد زیر مجموعه بیان کرد و گفت : رهبر آموزشی کسی است که قدرت ندارد بلکه دارای اقتدار است یعنی با اعمال نفوذ زیر مجموعه را اداره و هدایت می کند و باید به گونه ای رفتار کند که افراد با میل و رغبت به فرامین وی گوش فرا دهند و این همان نفوذ کلام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد : هر سیستم آموزشی باید طوری مدیریت شود که افراد آن مجموعه یک رفتار شهروندی سازمانی داشته باشند یعنی در هر سطحی که مشغول به کار هستند باید حس لذت و رضایت از حرفه خود بدون توقع و پاداش داشته باشند که در مکتب ما همان ایثار و از خود گذشتگی است .

دانافر 5 ویژگی عدالت، رضایت شغلی، رهبری پرجاذبه، ویژگی های شخصیتی کارکنان و بازنگری در شاخص های ارزیابی عملکرد را از خصوصیات رهبر آموزشی دانست .

وی در ادامه گفت : محدودیت زمانی ، سکوت سازمانی ، کیفیت آموزشی ، انسجام فرهنگ سازمانی ، تلاش برای تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان اول و سند تحول بنیادین از اولویت های اجرای برنامه ها ی آموزش و پرورش است .

دانافر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بلند مدت است تاکید کرد : ما باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش به گفتمان برتر جامعه تبدیل شود و تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های 6 گانه که در سند تحول آمده است اجرایی شود .

وی با توجه به اینکه نگرش ها باید اصلاح گردد گفت : آموزه های سند تحول بنیادین باید وارد مدرسه شود .

دانافر در پایان اولویت های آموزش و پرورش استان را داشتن نگاه جدیدی به عدالت آموزشی ، ذهنی شدن نظام تعلیم و تربیت ، تاکید بر تفکر واگرا ، تمرکز زدایی ، توسعه مشارکت و ترویج مبانی اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد .

گفتنی است در این مراسم از روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای مهریز، ابرکوه و نواحی یک و دو یزد به عنوان روابط عمومی های برتر در طی یک سال گذشته تجلیل شد.

همچنین در این گردهمایی معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق 14 گانه استان نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار