خنیفر: مهر امسال تعداد دانشجومعلمان و مهارت آموزان از مرز ۱۰۰ هزار دانشجو خواهد گذشت
تهران (پانا) - بیست و یکمین نشست سراسری مدیریتهای امور پردیسها و مراکز تابعه و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با شعار « رشد کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در گام دوم انقلاب» و با حضور سرپرست وزرات آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان در پردیس زینبیه پیشوا آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این نشست حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به دیرینگی تعلیم و تربیت و نظام آموزشی ایران در دنیا گفت: «اکنون در ادبیات سیاسی جهان نیز از دیرینگی آموزشی، پرسشی، دانشی و پژوهشی در ایران سخن به میان میآورند.»
او در ادامه گفت: «مهر امسال تعداد دانشجومعلمان و مهارتآموزان در دانشگاه فرهنگیان از مرز ۱۰۰ هزار دانشجو خواهد گذشت.»
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اعلام آمادگی دانشگاه برای رفع کمبود کف نیاز آموزش و پرورش به معلم تا سال ۱۴۰۱ گفت: «نظام تعلیم و تربیت هرگز تعطیلی بردار نیست و معلم تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در دانشگاههای تربیت معلم پرورش یابد و نمیتوان آن را از خارج وارد کرد.»
او به ۱۲۰۰ شهید دانشجومعلم و ۴ هزار معلم شهید کشور اشاره کرد و گفت: «همین معلمان بودند که دستگاههای نوپدید انقلاب را که بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب ایجاد آنها خرد امام (ره) بود، اداره کردند.»
خنیفر در ادامه تبیین مفروضات بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین دیدگاههای کلان و راهبردی ریاست دانشگاه فرهنگیان، تبیین فرایندهای اجرایی عملیاتی و شفافسازی و تسهیل قوانین و فرآیندهای مدیریتی را از اهداف این نشست عنوان کرد.
او همچنین به برنامههای کوتاه و بلندمدت دانشگاه اشاره کرد و گفت: «دانشگاه فرهنگیان برنامه یکساله احصا ظرفیتهای خالی و افزایش پذیرش دانشجومعلم را در دستور کار قرار داده است. جبران کمبود معلم در برنامه چهار ساله و ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در برنامهای ۱۰ ساله، از دیگر برنامههای ما است.»
رئیس دانشگاه فرهنگیان به طرح احداث ۳۱ موزه تربیتمعلم در ۳۱ استان برای نمایش میراث تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و از مدیران دانشگاه فرهنگیان خواست تا در کنار حضور موثر و پاسخگو، با مدیران کل آموزش و پرورش استانها، استانداریها و ائمه جماعات ارتباط علمی، معنوی و اجرایی داشته باشند.
ارسال دیدگاه