فریده اولاد قباد: تا هر زمان که یک زن توانمند و شایسته درهر مسند و عرصه‌ای قرار گیرد، باید از او حمایت کرد

اسلامشهر(پانا) - رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در اسلامشهر گفت :طبق مصوبات برنامه ششم توسعه تا انتهای برنامه باید بیست درصد کاهش آمار طلاق و بیست و پنج درصد کاهش آمار کودکان کار، حاشیه‌نشینی و اعتیاد داشته باشیم .

کد مطلب: ۹۲۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فریده اولاد قباد: تا هر زمان که یک زن توانمند و شایسته درهر مسند و عرصه‌ای قرار گیرد، باید از او حمایت کرد

فریده اولادقباد درنشست هم‌اندیشی بانوان و راه‌های افزایش مشارکت زنان در مسائل اجتماعی شهرستان اسلامشهر گفت: به فرموده امام خمینی(ره) زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند و این در صورتی است که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و باید از زنان حمایت کرد.

او افزود: تا هر زمان که یک زن توانمند و شایسته در هر مسند و عرصه‌ای قرار گیرد باید از او حمایت کرد تا کارهایش اثربخشی بیشتری در جامعه داشته باشد.

او در ادامه شهرستان اسلامشهر را ایرانی کوچک دانست و اظهار داشت: در اسلامشهر از همه اقوام و مذاهب کشور ساکن هستند و این شهرستان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات خاصی دارد که با همت مسئولین در همه ادوار بخش‌هایی از آن مشکلات برطرف شده است .

او اذعان داشت: با افتتاح دفتر مجمع نمایندگان و پیگیری مطالبات به حق مردم توسط نمایندگان مجلس برطرف می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از زمان ورود ما به مجلس شورای اسلامی همراه سایر نمایندگان زن سعی کردیم با ورود در کمیته‌های تخصصی اکثر وزرا را به این کمیته‌ها دعوت و دغدغه‌های زنان و خانواده‌ها را علاوه بر دغدغه‌های ملی مورد پیگیری قرار دهیم.

اولادقباد در رابطه با جایگاه زنان در برنامه ششم توسعه تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین محورها در برنامه ششم توسعه توانمندسازی فقرا با اولویت‌سازی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست بود .

او افزود:همچنین مصوبات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در حوزه آموزش، عدالت جنسیتی و تحکیم بنیان خانواده و مشاوره قبل حین و بعد از ازدواج بوده است.

او تصریح کرد: طبق مصوبات برنامه ششم توسعه تا انتهای برنامه باید بیست درصد کاهش آمار طلاق و بیست و پنج درصد کاهش آمار کودکان کار، حاشیه‌نشینی و اعتیاد داشته باشیم که در این زمینه زنان می‌توانند با توانمندی و مدیریت مناسب بسیاری از مسائل کشور را در این زمینه برطرف کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و بازماندگان از تحصیل که حدود یازده سال در مجلس مسکوت مانده بود تصویب شد و علی‌رغم اینکه با کسری بودجه سالانه ده هزار میلیاردی روبه رو هستیم امیدواریم بتوان شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ادامه تحصیل بپردازند.

اولادقباد اذعان داشت: لایحه حمایت از فرزندان بی‌هویت فاقد شناسنامه، لایحه امنیت زنان و جلوگیری از خشونت علیه زنان، لایحه تشدید مجازات اسیدپاشی، تصویب سیصد میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز از دیگر لوایحی است که در مجلس برای حمایت از بانوان و خانواده به تصویب رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار