در گفت و گو با پانا

مدیر آموزش و پرورش جلفا: 60 کلاس درسی جلفا تخریبی هستند

تحصیل ۱۱۳۰۰ دانش آموز در جلفا

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش جلفا گفت: از 463 کلاس درسی در این منطقه، 60 کلاس تخریبی هستند.

کد مطلب: ۹۲۶۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش جلفا: 60 کلاس درسی جلفا تخریبی هستند

احمد صادقیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: در حال حاضر 11هزار و300 نفر دانش آموز درشهرستان جلفا در 159 مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که 720 نفر فرهنگی در آموزش و پرورش جلفا خدمت می کنند، گفت: کمبود نیروی انسانی در منطقه وجود دارد ولی وضعیت بحرانی نیست، امسال 110 نفر با مدرک فوق لیسانس بازنشسته می شوند که البته برخی قول مساعد داده اند تا آخر سال تحصیلی در خدمت آموزش و پرورش باشند.

مدیر آموزش و پرورش جلفا با بیان این که مشکل حادی در حوزه مالی، نیروی انسانی و فضای آموزشی در جلفا وجود ندارد، ادامه داد: از 463 کلاس درسی در این منطقه، 60 کلاس تخریبی هستند که به لطف خیرین و کمک های اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی تلاش داریم تا این کلاس ها را نوسازی کنیم و پس از دو سال برای تمامی مدارس شهرستان جلفا، جشن نوسازی بگیریم.

جایگاه فعالیت های پرورشی در مدارس

صادقیان در خصوص جایگاه فعالیت های پرورشی در مدارس گفت: به عنوان مدیر آموزش و پرورش منطقه به فعالیت های پرورشی اهمیت می دهم برای این که اگر پایه های تربیتی و پرورشی درست باشد، جامعه، سالم و پر نشاط خواهد بود.

وی ادامه داد: همیشه سعی داریم رتبه های تربیتی و پرورشی بالاتری را کسب کنیم و 7 رتبه برتر در زمینه های مختلف پرورشی به خصوص در حفظ قرآن را داریم ، در حوزه سلامت رتبه دوم استانی و در رشته تنیس روی میز رتبه اول کشوری را دارا هستیم.

مدیر آموزش و پرورش جلفا درمورد علل اصلی خودکشی های منطقه گفت: علت اصلی آن به نظر شخصی من، اقتصاد ناسالم در منطقه است، متاسفانه بلند پروازی ها و مقایسه خود با دیگر جوانی که ماشین لوکس دارد، زمینه ساز این مسئله می شود.

صادقیان افزود: گاهی در آموزش و پرورش آن گونه که باید و شاید موفق عمل نکرده ایم و با توجه به این که منطقه جلفا، منطقه اقتصادی است، کسب درآمد، بهانه ای برای ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان می شود.

وی اضافه کرد: تا کنون برای سه هزار والدین، دوره های آموزشی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی، مانند اعتیاد، خودکشی وازدواج های زودهنگام در منطقه برگزار کرده ایم.

مدیر آموزش و پرورش جلفا با بیان این که خوشبختانه منطقه در مورد ازدواج زودهنگام وضعیت بهتری دارد، افزود: علت اصلی کودک همسری، فقر فرهنگی مردم است که خوشبختانه مردم جلفا دارای فرهنگ غنی هستند.

به رسالت و ماموریت های سازمان دانش آموزی ایمان دارم

صادقیان در ادامه سخنان خود در خصوص سازمان دانش آموزی گفت : من به رسالت و ماموریت های سازمان دانش آموزی ایمان دارم زیرا فعالیت های این سازمان سبب اجتماعی شدن دانش آموزان و ارتقاء مهارت های نوجوانان می شود.

وی در مورد خبرگزاری پانا نیز گفت: خبرگزاری ها در ارتقاء فرهنگ جامعه نقش به سزایی دارند که یکی از آنها خبرگزاری پانا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار