کارشناس مسؤول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اجرای طرح حامی با جدیت پیگیری می‌شود

کرمانشاه (پانا) - کارشناس مسؤول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پیگیری و اجرای جدی طرح حامی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح حامی با جدیت پیگیری می‌شود

فرشته عبدی، کارشناس مسؤول امورزنان با حضور در اتاق خبر روابط عمومی درباره عملیاتی‌شدن طرح حامی (خواهرخوانده) گفت: با توجه به اسناد فرادستی شامل سیاست‌های کلی ایجاد تحول ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ادامه اجرای موفق طرح‌های ملی شامل:

۱- تقویت مهارت‌های گفت و گو و ارتباط موثر

۲- طرح ارتقای مهارت پرورش مربیان مدارس دخترانه

۳- طرح آموزشی حقوق شهروندی به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان

۴- طرح ارتقای آگاهی دانش‌آموزان دختر با جایگاه نقش و عملکرد نهادهای مدنی و طرح‌های استانی شامل طرح توسعه سلامت همکاران زن، طرح توسعه سلامت دختران دانش‌آموز متوسطه اول و مادران آن‌ها و نیز اجرای طرح‌های محیا و بشری در تعدادی از نواحی و مناطق اکنون عزم خود را جزم کرده‌ایم تا طرح حامی جهت گسترش عدالت تربیتی و کاهش محرومیت با توسعه ارتباطات، تعاملات و تبادلات فرهنگی بین نواحی و مناطق استان عملی شود (به زودی سامانه متمرکز ثبت اطلاعات مدارس مبدا و مقصد کشور در دبیرخانه طرح حامی راه‌اندازی خواهد شد.)

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیرکل محترم جهت پشتیبانی از طرح حامی و تاکید بر توجه مدیران ادارات آموزش و پرورش سطح استان به طرح مذکور به استقبال مدارس برخوردار و نسبتا برخوردار در سه ناحیه شهر کرمانشاه و تعدادی از مناطق و شهرستان‌های استان از طرح خواهرخوانده اشاره کرد.

کارشناس مسؤول امور زنان ملاک و شاخص‌های پیشنهادی انتخاب مدارس محروم را در سه بخش علمی-آموزشی، اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی تربیتی اعلام و خاطرنشان کرد: آمار دقیق مدارس حامی (مبدا) و مدارس تحت پوشش (مقصد و محروم) استان در پایان تیرماه مشخص می‌شود.

فرشته عبدی همچنین به مردمی‌بودن طرح اشاره کرد که موفقیت در این طرح و رسیدن به اهداف کلی آن مستلزم همکاری، همیاری و اراده جهادی مدیران، اولیا دانش‌آموزان، خیرین، انجمن اولیا و مربیان و حمایت‌های نهادهای دولتی و غیردولتی (مردم نهاد) دانست.

وی در پایان گفت: بهترین یاوران مدارس محروم در اولویت اول مدارس برخوردار هستند که هر مدرسه می‌تواند یک یا چند مدرسه محروم روستایی و حاشیه‌نشین شهر را از جهات مختلف پشتیبانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار