فرماندار کاشمر در جلسه شورای آموزش وپرورش؛

هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی نباید از تحصیل بازبماند

کاشمر ( پانا) - فرماندار کاشمر ضمن تاکید براینکه هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی نباید از تحصیل بازبماند،گفت: برابر قانون کمک‌های والدین به مدارس باید خارج از فصل ثبت‌نام صورت گیرد تا اهرمی برای ثبت‌نام نباشد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی نباید از تحصیل بازبماند

مسلم ساقی فرمانداردر شورای آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: در تمام جلساتی که فرماندار حضور دارد باید خود مسئولان حضور داشته باشند و نمایندگان آن‌ها مگر در مواردی خاص نخواهند توانست شرکت کنند.

وی بیان کرد: ضمن اینکه از عملکرد مدیران صیانت خواهیم نمود اما به صورت کتبی هم تشویق و حتی تذکر داده خواهد شد و با یکدیگر شفاف و روشن صحبت خواهیم نمود.

فرماندار کاشمر در ادامه بر هدفمند بودن اوقات فراغت دانش‎آموزان تاکید کرد و گفت: هرچند در پایان تابستان اعلام خواهیم نمود که چه تعداد و یا نفر ساعت آموزش دیده‌اند اما صرفا کمیت قابل قبول نبوده و باید کیفیت هم مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ساخت استخر دانش‌آموزی این شهرستان که پس از گذشته 10 سال تاکنون به پایان نرسیده است، از مدیر آموزش و پرورش کاشمر خواست؛ گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی و هزینه‌هایی که تاکنون انجام شده و اعتبارات مورد نیاز به صورت مکتوب ارائه کند تا در کمیته برنامه‌ریزی اقدامات لازم صورت گیرد.

ساقی همچنین اظهار کرد: هرچند افزایش تعداد کتابخانه‌ها مهم هستند اما فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم باید ارتقاء یابد و فراخوان اهدای کتاب‌هایی که خوانده شده و در منازل مورد استفاده قرار نمی‎گیرد و نیازی به آن‌ها نیست داده شود.

وی گفت: در خصوص افسردگی دانش‌آموزان باید طرحی ارائه شود تا پس از ارائه در جلسات شورای آموزش و پرورش از توان صاحب نظران و کارشناسان دانشگاهی استفاده شود.

ساقی ادامه داد: برابر قانون کمک‎های مردمی به مدارس باید خارج از فصل ثبت‌نام صورت گیرد تا اهرم و اجباری برای ثبت‌نام نباشد، همچنین باید آمار دقیقی از فرزندان و اطفالی که واجب التعلیم بوده ولی بازمانده هستند، داشته باشیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، هیچ دانش‌آموز واجب التعلیمی نباید از تحصیل باز بماند و اگر نیاز به کمک‌های مالی بود از خیران می‎توان کمک گرفت.

وی محیط و فضا را در پرورش دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و بر تقویت حوزه پرورشی تاکید کردو افزود: از سویی معلمانی که در حوزه آموزش کمک کرده و ایثار می‌کنند باید تشویق شوند تا بدانند که به فکر آن‌ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار