امام جمعه شیراز در جشنواره بین‌المللی شعر غدیرعنوان کرد:

لزوم تقویت محتوای آثار هنری در فعالیت‌های دانش‌آموزی

شیراز(پانا)-نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز با تأکید بر لزوم توجه به محتوای آثار هنری گفت: برگزاری جشنواره به جهت جلوه هنر است و برای جلوه بخشیدن به هنر باید تلاش کنیم تا محتوای آثار هنری را تقویت کنیم.

کد مطلب: ۹۲۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تقویت محتوای آثار هنری در فعالیت‌های دانش‌آموزی

آیت‌الله دژکام در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر فارس در تالار غدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز اظهار داشت: شعر نیازمند موضوع و انگیزه عالی است و عشق بالاترین انگیزه‌هاست ، چراکه با عشق سخن ارزش پیدا می‌کند و هیچ انگیزه‌ای بالاتر از سرودن شعر برای اهل‌بیت و امام علی (ع) نیست.

دژکام با اشاره به جایگاه شیراز در عرصه ادب و هنر کشور، گفت: شیراز مهد هنر است و ظرفیت لازم برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی را دارد و اهمیت چنین جلساتی به این است که بتوانیم از هنر برای پیشبرد اهداف غدیر بهره گیریم.

او با اشاره به کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی و مضمون ادبی آن ، گفت: جهانی‌شدن این کتب به جهت ارزش ادبی آن است که حاصل جمع‌آوری اشعار شعرای بزرگ در قرون مختلف با موضوع امام علی (ع) است که در آن آثار فاخری نیز از شاعران بزرگ فارس آمده است.

امام جمعه شیراز فقیه افزود: هنر مهارت بکار گیری علم است و آموزش‌وپرورش می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا با تقویت محتوای آثار هنری ، توانایی دانش آموزان در قالب فعالیت‌های هنری عرضه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار