برگزاری المپیاد شایستگی محور حرکتی نمادین و الهام بخش در جهت توسعه شایستگی های فنی و غیرفنی هنرجویان است

مشهد (پانا)- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه المپیاد شایستگی محور که به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار شد برگزاری این المپیاد را حرکتی نمادین و الهام بخش در جهت توسعه شایستگی های فنی و غیرفنی هنرجویان دانست.

کد مطلب: ۹۲۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری المپیاد شایستگی محور حرکتی نمادین و الهام بخش در جهت توسعه شایستگی های فنی و غیرفنی هنرجویان است

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: به آموزش های فنی و حرفه ای بیش از آنچه مورد نیاز است باید توجه شود و در این بین مشارکت مردم، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران اقتصادی در این عرصه تعلیم و تربیت بسیار مهم است و یکی از مهمترین چرخش ها در سند تحول بنیادین حرکت به سمت آموزش های اثرگذار است و این مهم در عرصه عمل و پیشرفت فناورانه و عینیت بخشیدن به آموزش ها محقق خواهد شد.

وی افزود: خیرین و صنایع اقتصادی باید در زمینه تجهیز هنرستان ها و توسعه کمی و کیفی و ارتقاء رشته های فنی و هنرستانی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تصریح کرد: المپیاد شایستگی محور که برای اولین بار در کشور برگزار می شود سبب تربیت و پرورش هنرجویانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و این هنرجویان هم در زمینه شایستگی ها، دانش فنی و مهارتی، توانمندی ها و همچنین شایستگی های غیرفنی و اخلاقی رشد می یابند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کشور ایران امروز نیاز به تفکر پویا و رشد اقتصادی دارد و این مهم بدون مهارت آموزی و توانمندی حاصل نمی شود و این توانمندی ها باید هم در حوزه شایستگی های فنی و هم در حوزه شایستگی های غیرفنی و اخلاقی باشد.

وی ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی نگاه متعالی به کار و تلاش را از دوره پیش دبستانی و سال های نخستین ورود به مدرسه آغاز نموده ایم تا بتوانیم انگیزه ورود به رشته های فنی و حرفه ای را افزایش داده و نگاه ارزشی به مفهوم کار و تلاش را احیاء و نهادینه نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: باید با نگاه حکیمانه به مفهوم کار بنگریم و یک هنرجوی ایرانی باید با نگاه دانایی، توانایی و خلاقیت خودش را بروز دهد و در فرهنگ اسلامی- ایرانی نگاه به کار یک ارزش است و پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام به موضوع تقدیس کار و تلاش تاکید و توجه داشته اند.

وی در پایان گفت: متاسفانه امروز در نوع نگاه به واژه کار و تلاش دچار آسیب هستیم و حتما باید در عرصه تعلیم و تربیت این موضوع را اصلاح کنیم و برگزاری المپیاد شایستگی محور حرکتی نمادین و الهام بخش در جهت توسعه شایستگی های فنی و غیرفنی هنرجویان است و تلفیق این دو نوع شایستگی باید در سال رونق تولید تقویت شود تا منجر به افزایش انگیزه و تفکر تولید گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار