کاظمی: عمر خدمتی ما کوتاه است بهتر است آن را صرف تضاد و تقابل نکنیم
به دنبال توسعه برنامههای مدرسهمحور باشیم
تهران (پانا) - نشست مشورتی قطبی معاونان پرورشی و فرهنگی استانهای قطب ۵ با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و معاونان استانهای ایلام، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جلسه کارگروههای مشورتی قطبی استانها گفت: «اکنون در شرایط خاصی هستیم و باید در این شرایط سخت تلاش مضاعف را به بدنه آموزش و پرورش منتقل کنیم، در این شرایط سخت باید برنامهها را اولویتبندی و با مدیریت منابع و هزینه سخت کار کنیم.»
او افزود: «میتوانیم با تغییر فرآیندها و رویکردها مدل فعالیتها را تغییر دهیم و در شرایط سخت اقتصادی در برنامهها انعطاف داشته باشیم. باید با اولویتبندی فعالیتها به مسائل مهم پرورشی و فرهنگی بپردازیم چراکه رویکرد ما در معاونت پرورشی کمک به استانها بوده است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: «همانطور که استانها خواسته بودند در وضعیت کانونها تغییر و تحول ایجاد کردیم و انتظار داریم تا فعالیت کانونها متحول شود.»
او تاکید کرد: «باید به سمت کاهش برنامههای ستادی و توسعه برنامههای خلاقانه در مدارس و مناطق حرکت کنیم اما جهتگیری برنامهها باید بر عهده معاونان پرورشی در استانها باشد.»
کاظمی اشاره کرد: «اولویتهای ما در معاونت پرورشی و فرهنگی توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز قرآن و عترت، توسعه و ترویج مهارتهای دانشآموزی برای پیشگیری از و کاهش آسیبهای اجتماعی با تمرکز بر طرح نماد و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ امید و نشاط در مدارس است.»
او گفت: «در بخش قرآن و نماز شاهد تحولات شگرفی در آموزش و پرورش هستیم و تشکیل شورای عالی نماز، فعال شدن کمیسیون آموزش عمومی قرآن، توسعه فعالیتهای قرآنی و فعالیتهای عترت از جمله این تحولات است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: «میخواهیم فاصله صف و ستاد را کم کنیم که برگزاری نشستهای قطبی، ارتباط تلفنی با معاونان پرورشی و ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس از جمله این اقدامات است.»
او ادامه داد: «همین ایجاد ارتباط بین معاونان پرورشی باعث ایجاد مودت و انسجام تیمی بین صف و ستاد میشود همچنین گردهمایی معاونان پرورشی استانها و هیأت اندیشهورز از جمله این اقدامات است.»
کاظمی گفت: «هدف ما از ارتباط با معاونان پرورشی در استانها، کمک و حمایت از آنها در اجرای برنامهها است تا مشکلات و موانع را برطرف کنیم علاوه بر این نگاه ما همواره در معاونت پرورشی و فرهنگی نگاه حمایتی بوده است.»
او افزود: «البته انتظار داریم معاونان پرورشی استانها نیز با ستاد در ارتباط و هماهنگ باشند. تعامل و هماهنگی بین معاونان پرورشی در استانها و ستاد باعث ایجاد موفقیت در برنامهها میشود و اصل در مدیریت تعامل و هماهنگی است.»
او یاد آور شد: «عمر خدمتی ما کوتاه است بنابراین باید این عمر ارزشمند صرف خدمت شود و نباید آن را صرف تقابل، تضاد و چالش کنیم. بنابراین مدیریت تعارضات مهم است اگر عمر مدیریتی خود را صرف تعارضات کنیم از اهداف اصلی دور خواهیم ماند.»
او در پایان با اشاره به تشکلهای دانشآموزی گفت: «تشکلهای دانشآموزی برای معاونت پرورشی یک ظرفیت است و انتظار داریم در استانها از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی به خوبی استفاده شود.»
همچنین رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در این جلسه گفت: «پژوهشمحوری نیاز فعالیتهای پرورشی و فرهنگی است و تمام فعالیتها باید بر اساس آمار علمی باشد.»
این جلسه با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیبزاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره، اسماعیل بحریزاده، مشاور مطالعات و برنامهریزی فرهنگی، حسن شربتدار، مشاور هماهنگی، محمد باقیزاده، مشاور اجرایی، مهدی اسماعیلی، معاون پرورشی استان اصفهان، حجتالاسلام محسن کلانتری سرپرست معاونت پرورشی استان ایلام، سیروس فتحی، معاون پرورشی استان بوشهر، مهدی رفیعی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و معاون پرورشی استان خوستان، خدایار قاسمپور، سرپرست معاونت پرورشی استان چهار محال و بختیاری، جهانبخش بانشی، معاون پرورشی استان فارس و سید بهاءالدین ملک حسینی، معاون پرورشی استان کهکیلویه و بویر احمد برگزار شد.
در این جلسه معاونان پرورشی استانها به بحث و تبادل نظر در مورد برنامههای اجرایی در سطح استان و چالشها و موانع موجود برای اجرای برنامهها در استان خود پرداختند و سپس آماری را از برنامههای اجرا شده به تفکیک موضوع ارائه کردند.
سپس مدیران کل و مشاوران معاونت پرورشی و فرهنگی به تشریح مطالبات و برنامههای ملی و استانی این معاونت پرداختند.
ارسال دیدگاه