افزایش تولید گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۷ میلیون گل شاخه بریده در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار می شود .

کد مطلب: ۹۲۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تولید گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) -مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۷ میلیون گل شاخه بریده در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار می شود که گل رز تولیدی این استان به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد .

شیرانی افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۱ واحد گل رز شاخه بریده و یک گلخانه گل آلسترومریا فعال است که سالانه هفت میلیون شاخه اصل گل شاخه بریده تولید می کنند .

وی اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهرکرد و بروجن را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مرکزی ارسال و از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود .

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۳ هزار متر مربع از زمین های چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلخانه ای رفته که دلیل آن ارتفاع بالا در کنار شرایط نورگیری مناسب است .

شیرانی پیش بینی کرد: تا پایان امسال و بهره برداری از سه واحد تولیدی دیگر، تولید گل رز شاخه بریده در استان به ۱۰ میلیون شاخه در سال برسد .

وی مساحت گلخانه های استان را ۲۲ هکتار برآورد کرد و گفت: به طور میانگین در هر متر مربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار