تولید سالانه بیش از 155 هزار گل شاخه بریده در آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه 30 هزار و 600 گل شاخه بریده در فضای باز در شهرستانهای ارومیه و مهاباد خبرداد.

کد مطلب: ۴۷۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، عزیز امانی گفت: سالانه 30 هزار و 600 شاخه گل رز، گلایول و داوودی در مجموع در سطح 420 متر مربع کشت و سالانه525 هزار بوته گیاهان فصلی و آپارتمانی در سطح 3 هزار و 500 متر مربع در شهرستان ارومیه و مهاباد تولید می شود.

امانی افزود: گل های تولید شده در گلخانه شامل گل رز شاخه بریده در سطح یک هزار متر مربع و با تولید 125 هزار شاخه گل در ارومیه و گیاهان گلدانی و آپارتمانی به میزان 709 هزار و 500 گلدان در گلخانه های سطح استان تولید می شود.

وی ادامه داد: گل و گیاهان تولیدی در استان شامل گل و گیاهان تولید شده در فضای باز و گل و گیاهان تولید شده در گلخانه ها است.

گیاهان تولید شده در فضای باز شامل گل های شاخه بریده (رز، گلایول و داوودی )گیاهان فصلی و نشایی( مینا چمنی، جعفری، آهار، اطلسی، ابری، بنفشه، مریم گلی، همیشه بهار، شب بو، گل میمونی و ...) است.

وی افزود: گل و گیاهان تولید شده در گلخانه نیز شامل گل شاخه بریده رز و گیاهان آپارتمانی و گلدانی است.

امانی گفت: گل های تولید شده در سطح استان توسط گل فروشی های داخل استان به فروش می رسد و یا برای فضای سبز شهری یا خانگی مصرف می شوند، بخشی نیز به سایر استان ها فرستاده می شوند.

وی در خصوص صادرات گفت: در برخی مقاطع به اقلیم کردستان عراق صادرات به صورت پراکنده پیله وری و در سطح محدود انجام می شود که شامل درختچه های زینتی و برخی گیاهان آپارتمانی و گلدانی می شود و به دلیل پراکنده بودن صادرات اعتبار خاصی برای آن محاسبه نشده است.

امانی در خصوص گل محمدی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان های ارومیه 13 هکتار، خوی25 هکتار، مهاباد 3.5 هکتار، پیرانشهر 2.5هکتار، تکاب1.6هکتار، نقده 0.5 هکتار و شاهین دژ 0.6 هکتار است که در شهرستان های ارومیه و خوی به بیشترین میزان کشت می شود.

وی ادامه داد: گل محمدی تولیدی عمدتا مصرف گلاب گیری و مربا دارند و به مصرف کارخانجات و کارگاه های عرق گیری استان می رسد و بخشی از محصول به صورت گلاب صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار