مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی :

اختصاص 21 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

اراک ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اختصاص 21 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 21 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی گفت: در آستانه آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال ۹۸ ، تمهیدات لازم جهت اجرای مطلوب این طرح در استان اندیشیده شده است.

وی افزود: طرح سنجش در شهرهای اراک و ساوه از ابتدای تیر ماه و در سایر مناطق از ۹ تیر آغاز خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: مدیران مدارس ابتدایی شهرهای اراک و ساوه می توانند از امروز ۱۸ خردادماه جهت نوبت گیری سنجش به سامانه مربوطه مراجعه نمایند.

فولادوند تصریح کرد: پیش بینی می شود در طرح سنجش امسال بالغ بر ۲۱ هزار نوآموز و کودک پیش دبستانی شرکت نمایند، به همین منظور۲۱ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در قالب پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است.

در ادامه محمود عسکری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی و دبیر ستاد طرح سنجش ضمن ارائه گزارشی از طرح سنجش سال گذشته گفت : در سنجش سال گذشته ۹ هزار۹۶۵ کودک پیش دبستانی ، ۱۲ هزار و ۷۷۹ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۰۷ دانش آموز پایه اول بازمانده از سنجش سال ۹۶ مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۸۷ کودک در مناطق شهری و ۴ هزار و ۷۶۴ نفر در مناطق روستایی سکونت داشتند.

عسکری افزود: از ۲۲ هزار و ۹۵۱ نفر سنجش شده در پایگاه های اولیه سنجش سطح استان ، ۵هزار و ۸۰۹ نفر جهت ارزیابی های تکمیلی در زمینه های هوش، بینایی ، شنوایی و جسمی - حرکتی به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

وی اظهار داشت: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور و نیز مداخله بهنگام در جهت رفع نیازهای وی از اهداف مهم طرح سنجش می باشد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلی آموزش و پرورش در زمینه آموزش فراگیر و حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عمومی، پس از انجام ارزیابی های تخصصی یک هزار و ۶۲۲ کودک دیرآموز ، ۴ کودک آسیب دیده بینایی ، ۳۴کودک آسیب دیده شنوایی و ۳۹ کودک آسیب دیده جسمی - حرکتی به عنوان دانش آموزان تلفیقی جهت تحصیل به مدارس عمومی محل سکونت خود هدایت شده و در مجموع ۱۳۹ دانش آموز با نیازهای ویژه ذهنی ، بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی جهت دریافت خدمات آموزشی - توانبخشی ویژه به مدارس ویژه سطح استان معرفی شدند که تعدادی از این دانش آموزان پس از دریافت خدمات تخصصی و کسب شرایط بهتر مجددا جهت ادامه تحصیل به مدارس عمومی معرفی خواهند شد.

عسکری تأکید کرد: شناسایی و تشخیص بموقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها، پیشگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی ، ایجاد زمینه و فرصت های مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی ( تحقق عدالت آموزشی ) برای کودکان در سراسر کشور از ضرورت های اجرای طرح سنجش می باشد.

گفتنی است، تهیه و پخش برنامه های ویژه اطلاع رسانی طرح سنجش، پوشش خبری مراسم افتتاحیه، ارائه پیام های آموزشی در خصوص سنجش برای خانواده ها توسط صدا و سیما، همکاری دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حضور پزشک در پایگاه های شهری اراک از جمله مصوبات نخستین جلسه طرح سنجش استان مرکزی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار