امضای تفاهم‌نامه همکاری جشنواره ملی تجربیات موفق مدارس

تهران (پانا) ـ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری اولین جشنواره تجربیات موفق مدارس صبح امروز در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۹۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری جشنواره ملی تجربیات موفق مدارس

این تفاهم‌نامه بین علی الهیار ترکمن به نمایندگی از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌ و پرورش، حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجایی و رئیس کارگروه اجرایی جشنواره و رضوان حکیم‌زاده به نمایندگی از معاونت آموزش ابتدایی و به‌ عنوان مسئول نظارت کیفی فعالیت امضا شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی مجدفر، دبیر جشواره تجربیات مدارس موفق گفت: «این نخستین جشنواره ملی تجربه‌های موفق مدارس است و با تأکید وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود. این جشنواره در دوره ابتدایی، به دلیل گستردگی و خلاقیت بیشتر و در دوره دوم متوسطه را به دلیل وجود موضوع حقوق شهروندی برگزار می‌شود.»

او افزود: «در سال ۹۷کلیات کار تأییدشد و کارهای سخت‌افزاری این جشنواره بر عهده دانشگاه شهید رجایی قرارگرفت. از اول اردیبهشت نیز این جشنواره آغازشد و مدارس در حال ارسال آثار و طرح‌های خود در سایت هستند.»

در این مراسم رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: «جشنواره تجربیات موفق مدارس این فرصت را به همه مدارس می‌دهد که نوآوری‌های خود در زمینه‌های مختلف را با دیگر مدارس به اشتراک بگذارند. این جشنواره بستری را فراهم می‌کند تا تجارب مدارس دیده و در اختیار دیگر مدیران گذاشته شود.»

او ادامه داد: «در سفرهای مختلفی که به استان‌های کشور داشتم مشاهده کردم که گاهی در برخی مدارس روستایی کوچک و عشایری مدیر یا معلم مدرسه علی‌رغم امکانات بسیار محدود با خلاقیت و نوآوری برای دانش‌آموزان کارهای ارزشمندی انجام دادند. این جشنواره این فرصت را ایجاد می‌کند تا همه این خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها دیده شود.»

حکیم‌زاده از برگزاری این جشنواره در دوره ابتدایی ابراز خرسندی کرد و گفت: «سند تحول بنیادین تأکید کرده است که اولویت آموزش و پرورش باید آموزش ابتدایی باشد. اگر همه تلاش خود را برای ارتقای کیفیت فرآیندهای یاددهی، یادگیری و تربیتی در دوره ابتدایی انجام دهیم می‌تواند به افزایش کیفیت مدارس در دوره‌های دیگر کمک کند.»

علی‌اللهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: «جشنواره تجربیات موفق مدارس یکی از ابزارهایی است که می‌تواند منجر به کیفی‌‌سازی فرایندهای آموزشی شود.»

او هدف اصلی همه برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی در آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت آموزش دانست و گفت: «این جشنواره می‌تواند کیفیت کار در آموزش و پرورش را بالا ببرد و باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در این وزارت‌خانه شود.»

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی نیز در این مراسم گفت: «سامانه‌ای را در دانشگاه شهید رجایی برای دریافت طرح‌های ارسالی از سوی مدیران مدارس طراحی شده است تا طرح‌های ارسالی از مدارس در آن بارگذاری شود.»

او تبلیغات تلویزیونی و ستادی این جشنواره را ضروری دانست و گفت: « اجرای این جشنواره، خلاقیت و نوآوری در مدارس را تقویت می‌کند پس مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های باید مشارکت بیشتری در این جشنواره داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار