جوابیه روابط عمومی آموزش و پرورش دیشموک به یک خبر:

سیتاهای ایل بهمئی با آرامش و در کمال امنیت به مدرسه می روند

نرخ پوشش تحصیلی دختران در منطقه دیشموک بالاتر از میانگین استانی و کشوری است

یاسوج (پانا) - آموزش و پرورش دیشموک در سال‌های اخیر تلاش ویژه ای برای ارتقاء و توسعه فضای آموزشی و بهبود شاخص های آموزشی و پرورشی کرده است. طبق آمار رسمی نرخ پوشش تحصیلی دختران در منطقه دیشموک بالای 99 درصد می باشد که حتی از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و هیچگونه نا امنی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر وجود ندارد .

کد مطلب: ۹۱۹۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سیتاهای ایل بهمئی با آرامش و در کمال امنیت به مدرسه می روند

در خبری که روز یکشنبه 12 خرداد با کد 410026 بر روی سایت کبنا نیوز همراه با فیلم منتشر شد امنیت منطقه دیشموک زیر سوال رفت روابط عمومی آموزش و پرورش دیشموک لازم دید مطالبی را برای تنویر افکار عمومی انتشار دهد .

عملکرد آموزش و پرورش دیشموک بر هیچ کس پوشیده نیست و عده ای که عامدانه قلم برای قلم کردن پای آموزش برمی دارند بدانند بزرگی و خود بزرگ بینی دو مقوله متفاوتند و هیچ کس با تخریب کسی بزرگ نخواهد شد .

همه می دانند که در کلیه روستاهای منطقه دیشموک مدرسه ایجاد شده است و دسترسی به خدمات آموزشی وجود دارد ، ترک تحصیل صدها دختر به دلیل عدم دسترسی به مدرسه کذب محض است ، طبق آمار رسمی نرخ پوشش تحصیلی دختران در منطقه دیشموک بالای 99 درصد می باشد که حتی از میانگین استانی و کشوری بالاتر است .

موضوع احداث خوابگاه توسط مسئولین ذیربط در حال پیگیری است و اداره آموزش و پرورش دیشموک از سال گذشته تاکنون مکاتبات و پیگیری های زیادی با نهادهای مختلف و مراجع ذیصلاح صورت داده است .

شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی کیفی و توصیفی است و بر کدام مبنا این دانش آموز با معدل 19/75 تحصیلات خود را به اتمام رساند؟؟؟ درج چنین مطلبی بیانگر دانش میلیمتری گردانندگان سایت کبنا در حوزه مسائل آموزش و پرورش می باشد. ابتدا دانش و اطلاعات خود را افزایش داده سپس اقدام به درج خبر کنید.

آموزش و پرورش بستر لازم را در کلیه روستاهای منطقه برای تسهیل دسترسی به آموزش فراهم آورده است و ایجاد مدرسه متوسطه اول در همه روستاها با توجه به اینکه آمار پایین دارند و برای چند دانش آموز (دو و سه نفر) ایجاد مدرسه متوسطه اول که نیاز به حداقل ۱۰نیروی تخصصی دارد امکان پذیر نیست.

در خبر کبنا گفته شده فاصله روستای رود سمه تا مدرسه متوسطه اول روستای دلی ۵۰کیلومتر می باشد در حالیکه حداکثر فاصله این دو روستا ۸کیلومتر باشد.

و همچنین عنوان شد که دانش‌آموزان دختر روزانه ۵۰کیلومتر پیاده‌روی می‌کند تا به مدرسه برسند!!! که این هم از اساس دروغ است و به منظور تشویش اذهان عمومی این دروغ مرتب توسط سایت کبنا بزرگنمایی می شود.

در این خبر متاسفانه اعلام شده دختران امنیت لازم را ندارند و مدارس منطقه برای آنان جای امنی نیست .

طرح این موضوع یعنی عدم امنیت در منطقه بخصوص نا امن بودن مدارس و نا امید نمودن دختران جز تشویش اذهان عمومی و برهم ‌زدن آسایش و امنیت منطقه چه چیزی را دنبال می‌کند ؟

گردانندگان سایت کبنا نیوز از طرح موضوعات ضد امنیتی و ایجاد شبهه ، ایجاد احساس نا امنی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان دختر چه منظوری دارند؟

تا حال هیچ گونه مشکل امنیتی در سطح منطقه برای دانش آموزان دختر به وجود نیامده است. چرا با طرح موضوعاتی مثل نا امنی دانش آموزان آسایش و آرامش خانواده‌ها و منطقه را خدشه دار و ایجاد بدبینی می کنید؟ و با چنین خبرهایی ذهنیت جامعه را دچار تشویش می کنید؟

شاخص شما برای نا امن بودن منطقه جهت ادامه تحصیل دانش آموزان چیست ؟

چرا با هویت فرهنگی ایل بزرگ بهمئی بازی می‌کنید ؟ ایل بهمئی ایل با اصالت و دارای مردانی شجاع و زنانی نجیب است . و هیچگونه نا امنی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر وجود ندارد . و دانش آموزان دختر در کمال امنیت و آرامش به تحصیل مشغولند.

ترک تحصیل پدیده ای اجتماعی است و تبدیل آن به مسئله امنیتی با چه هدف و انگیزه ای صورت می‌گیرد؟ آموزش و پرورش دیشموک در سال‌های اخیر تلاش ویژه ای برای ارتقاء و توسعه فضای آموزشی و بهبود شاخص های آموزشی و پرورشی کرده است.

پروپاگاندای رسانه‌ای خاص با محوریت کبنا مرتب در حال جو سازی و تخریب ‌های سازماندهی شده علیه آموزش و پرورش می باشد که انتظار می رود رسالت رسانه ای خود را بر اساس قانون مطبوعات و بدون حب و بغض به منظور بهبود وضعیت جامعه به انجام رساند.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش دیشموک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار