معاون آموزش متوسطه شهر تهران: ارزشیابی تحصیلی آخرین حلقه تضمین کیفیت درتعلیم وتربیت رسمی است
تهران (پانا) - درجلسه معاونان آموزش متوسطه هدف عملیاتی 19 از سند تحول بنیادین دراستقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت درتعلیم و تربیت رسمی عمومی برای اولین دوره فارغ التحصیلان ساختارنظام آموزشی 3-3-3-3 مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران درجلسه معاونان آموزش متوسطه مناطق که با حضور حمیدرضا کلاهی رستمی، رئیس اداره سنجش شهر تهران تشکیل شد، گفت: سنجش و ارزشیابی تحصیلی، آخرین حلقه یاددهی یادگیری و تضمین کیفیت در تعلیم و تربیت رسمی عمومی است.
همچنین کلاهی بااشاره به اولین دوره فارغ التحصیلان نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ درخصوص اجرای دقیق و اطلاع رسانی به هنگام درخصوص برگزاری امتحانات نهایی و هماهنگ استانی پایه نهم مواردی از جمله: شرح وظایف معاون آموزش متوسطه و دیگر عوامل اجرایی حوزه های امتحانی به منظور نظارت و کنترل نظارت دقیق بر حسن اجرای امتحانات، بازدید از مخزن سؤالات و محل نگهداری رمز و حوزه های تکثیر، اجرا و تصحیح اوراق و ارایه گزارش، پیگیری و اجرای مصوبات ستاد امتحانات، همکاری به منظور ایجاد هماهنگی و حسن اجرای قوانین و مقرّرات و پیگیری لازم در زمینه رفع نواقص و نارسایی های گزارش شده از حوزه های امتحانی تا دست یابی به نتیجه مطلوب را از اهم وظایف معاون آموزش متوسطه در اجرای مطلوب امتحانات دانست.
کلاهی با بیان این که خرداد۱۳۹۸ اولین فارغ التحصیلان پایه دوازدهم عملیاتی می گردد و با راه اندازی سامانه امین، کنترل امور فارغ التحصیلی به صورت دقیق صورت می پذیرد از معاونان محترم آموزش متوسطه مناطق ۱۹ گانه شهر تهران درخواست نمود با تشکیل جلسات توجیهی مدیران واحدهای آموزشی مربوطه نسبت به کنترل دقیق مواردی از قبیل: کنترل دروس باقی مانده، دروس انتخابی و عدم ارایه دروس اختیاری تکراری در پایه های دهم و یازدهم و ... ، کنترل دقیق دروس تغییر رشته، کنترل دقیق ثبت نمرات دروس شایستگی های فنی و نحوه ثبت پودمان های مربوطه طبق مقررات، دقت در ثبت نمره تربیت بدنی و عدم درج نمره مستمر برای این درس ، دریافت گزارش کد ملی تکراری و ... مطالبی را ارایه نمود و آمادگی کمیسیون شهر تهران را جهت رفع موضوعات مرتبط در این کمیسیون تا ۱۸ خرداد اعلام کرد.
رئیس اداره سنجش، شرکت فعال در جلسات ستاد امتحانات، همکاری با رئیس ادارة سنجش در زمینۀ طرّاحی، شناسایی و معرّفی طرّاحان سؤالات امتحانی، بازدید از حوزه های امتحانی در سطح استان با داشتن ابلاغ رسمی و ارایه گزارش بازدید، همکاری با رئیس ادارة سنجش در ارزیابی سؤالات، تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات ، بازنگری پنج تا ده درصد اوراق امتحانی بدون هیچ گونه دخل و تصرّف قبل از ورود اطلاعات به سیستم رایانه ای و ارائۀ گزارش، رؤیت صورتجلسۀ تکمیل شدة مصححین در درس مربوط، «نمونه برگ هماهنگی و یکنواختی در امر تصحیح اوراق» قبل از باز نگری اوراق امتحانی جهت اطّلاع از نحوة تصحیح، همکاری با رئیس ادارة سنجش در زمینۀ پیگیری و اعلام آخرین حذفیات، تغییرات، بودجه بندی و بارم بندی کتب درسی را از وظایف و انتظارات از گروه های آموزشی بیان کرد.
در نهایت دری، معاون آموزش متوسطه شهر تهران با اشاره به تغییر زمان لیالی قدر به اطلاع رسانی دقیق به دانش آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه، بزرگسالان ، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد درخصوص تاریخ و زمان برگزاری امتحانات نهایی کلیه رشته های تحصیلی و هماهنگ استانی پایه نهم دوره اول متوسطه و ضرورت حضور و استقرار دانش آموزان ۳۰ دقیقه قبل در محل برگزاری آزمون تأکید کرد.
ارسال دیدگاه