مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : آمادگی بیش از یکصد فضا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 20کانون فرهنگی و تربیتی ،15مرکز دارالقرآن و 12پژوهشسرای دانش آموزی ،45سالن ورزشی و 8 اردوگاه به عنوان هسته های متمرکز اوقات فراغت آماده استقبال از دانش آموزان در ایام تابستان هستند.

کد مطلب: ۹۱۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : آمادگی بیش از یکصد فضا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

محمد علی واقعی اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت افراد از طریق مشارکت با دیگران در انجام فعالیت‌های گروهی شکل می‌گیرد و به کشف استعدادهای دانش آموزان می انجامد فعالیتهای اوقات فراغت می تواند در ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری دانش آموزان نقش بسزایی ایفاء نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت خاطرنشان کرد: کلاس های اوقات فراغت می تواند زمینه رشد و تعالی همه جانبه دانش آموزان را فراهم سازد.

واقعی با بیان این که اوقات فراغت با زمان بیکاری متفاوت است، تصریح کرد: اوقات فراغت فعالیت های داوطلبانه ای است که دانش آموز از انجام آن لذت می برد و نیز خروجی هدفمندی دارد.

او، اضافه کرد: تعلیم و تربیت در ایام تحصیلی توامان با هم صورت می گیرد؛ تعلیم تا انتهای سال تحصیلی مورد توجه قرار دارد ولی تربیت حتی در ایام تابستان تعطیل بردار نیست و در کلاس های اوقات فراغت به این مقوله توجه زیادی می شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان بر نظر سنجی از اولیاء در مدارس و پایگاه های اوقات فراغت و برگزاری کلاس هایی که بیشتر مورد انتظار والدین باشد تاکید کردو ابراز داشت: هیچ دانش آموزی به علت استضعاف مالی، نباید از کلاس های اوقات فراغت محروم شود.

او با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر زندگی، فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان عنوان کرد: رعایت مسایل اخلاقی در کلاس های اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد و در خصوص آسیب ها و نقاط مثبت فضای مجازی آگاه سازی صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار