با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان:

جلسه شورای برنامه ریزی سازمان داش آموزی منطقه دیشموک برگزار شد

یاسوج (پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی منطقه دیشموک با حضور مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای برنامه ریزی سازمان داش آموزی منطقه دیشموک برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش منطقه دیشموک در این جلسه که کارشناس پرورشی و مدیران مدارس منطقه هم حضور داشتند، ضمن خوش آمدگویی به مدیر سازمان دانش آموزی استان و همراهان وی اظهار کرد: طرح ساماندهی لباس فرم مدارس که امسال به سازمان دانش آموزی واگذار شده است از مهم ترین موضوعات که باید به آن بپردازیم زیرا این موضوع هم دارای جنبه های روانی است و هم دارای جنبه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است.

محمد نوروزی نیا با بیان اینکه پوشش دانش آموزان باید متناسب با فرهگ ملی و دینی ما باشد گفت: توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح مدارس و در کنار آن حمایت از کالای ایرانی و تولیدهای سطح استان در طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد.

او لزوم توجه به بهداشت روان را در طرح ساماندهی لباس دانش آموزان با اهمیت خواند و افزود:از آنجایی که سطح درآمد خانواده ها متفاوت است اگر قرار باشد هر دانش آموز که خانواده او توانایی مالی بالایی دارند لباس دلخواه بپوشد تعارض بین دانش آموزان به وجود می آید به همین دلیل باید از اسراف گرایی و لباس های گران قیمت در مدارس جلوگیری شود.

نوروزی نیا بیان کرد: لباس فرم مدارس علاوه بر اینکه نماد دانش آموزی است باید بحث شاد بودن آن هم مورد نظر باشد و رنگ لباس باید شادی و نشاط بیافریند.

در ادامه مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: در سال تحصیلی جدید مسائل اقتصادی و درآمدزائی در دستور کار این سازمان است که در همین خصوص ساماندهی بوفه‌های مدارس، واگذاری مدیریت حمل و نقل دانش‌آموزی و ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانش‌آموزی برنامه‌های مهم سال آینده است.

سید نظام مرادی با بیان اینکه درآمدهای سازمان دانش آموزی در راستای مسایل فرهنگی و تربیتی هزینه می شود،افزود: برای اینکه کار فرهنگی و تربیتی انجام بگیرد نیاز به پشتوانه مالی داریم، سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی این اجازه را دارد در کارههای اقتصادی از سطح مدرسه تا وزارتخانه ورود کند.

مرادی بیان کرد:در گذشته انجمن اولیاء و مربیان، ساماندهی لباس فرم مدارس را برعهده داشته است که با دستورالعمل جدید، سازمان دانش‌آموزی این وظیفه را انجام می دهد.

او گفت: انتخاب تولیدکنندگان و پیمانکاران بر عهده سازمان دانش‌آموزی است ولی عقدقرارداد برعهده مدیران مدارس است که باید در اجرای این بخش از کار نظارت ها دقیق باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رنگ لباس را مدیران مدراس با هماهنگی و اولیاء و مشاوران مدرسه انتخاب کنند و ترجیحا مانند سال جاری باشد.

مرادی با اشاره به اینکه بر اساس شیوه نامه توزیع لباس باید در مدرسه انجام بگیرد، گفت: اگر تعدا مدرسه همجوار باشند یک مدرسه به عنوان مدرسه معین انتخاب و لباس آنجا توزیع شود.

او در مورد کیفیت جنس لباس های افزود: بعضی از کارگاهای تولیدی از ابتدا با همان کیفیت خواسته شده عمل می کنند اما در ادامه کار کیفیت کار انها پایین می آید که باید ناظر مشخص شده تا پایان بر روند کار نظارت لازم را داشته باشند.

مسؤل سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش منطقه دیشموک نیز در این جلسه گفت: امسال بیش از ظرفیتی که به ما اعلام شده جذب نیرو پیشتاز داشتیم.

اندیشه بیان کرد: جذب هزار 300 دانش آموز، 88 مربی و 44 مدیر پیشتاز نشان دهنده پیشرفت سازمان دانش آموزی منطقه دیشموک است.

او افزود: در همین راستا 2 دوره توانمند سازی برای مربیان جدیدالورود و دانش آموزان در دیشموک و چاروستا برگزار کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار