معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد
استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در امر به معروف و نهی از منکر
تهران (پانا) - معاون اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به رویکردهای جدید این ستاد بر استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

حجتالاسلام میرزایی در نشستی خبری که عصر روز گذشته در غرفه ستاد امر به معروف در نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: رویکردهای جدید ستاد برگرفته از حکم آیتالله صدیقی، رئیس ستاد برای حجتالاسلام محبی است. در این حکم ۱۲ محور تعیین شده است و رویکرد ما این است که جایگاه امر به معروف را در کشور ارتقا بدهیم تا مردم بتوانند از مسئولان مطالبهگری کنند.
معاون اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه کسی نباید فکر کند که این ستاد، گشت ارشاد است، گفت: وظیفه ستاد مبارزه با خلاف نیست. مردم باید برداشت درستی از ستاد داشته باشند. رویکرد دوم بحث رسانه است و امروز نباید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه غافل باشیم. رسانه قدرت عجیبی دارد و هر کسی میتواند از این رسانه به هر نحوی که میخواهد استفاده کند و چه خوب است که در راستای امر به معروف باشد. رویکرد سوم ستاد این است که ملجا و پناه مردم باشیم تا مردم بتوانند از مسئولان مطالبه داشته باشند و مطالبات خود را مطرح کنند.
وی با اشاره به اعتراضات مردم در دیماه سال ۹۶ اظهار کرد: ۹۵ درصد افرادی که در اعتراضها بودند، مطالبه به حق اقتصادی داشتند، اما ۵ درصد که نفوذی دشمن بودند و هوچیگری کردند که موجب بروز لطماتی به کشور شد. بنابراین در مطالبهگری «حل مسئله» باید جای خود را به هوچیگری بدهد. در این زمینه مجموعههای تخصصی و مردمی امر به معروف در قالب سازمانهای مردمنهاد، راهاندازی و حمایت میشوند و اینها همان «لشگرهای مطالبهگری» در بیانات مقام معظم رهبری هستند.
حجت الاسلام میرزایی رویکرد بعدی ستاد امر به معروف را هدایت و راهبری دستگاههای موجود دانست و گفت: اکنون ۱۷ دستگاه در کشور مجوز سازمان مردمنهاد صادر میکنند و هزاران سازمان مردمنهاد در کشور وجود دارد که خیلی از این مجموعهها تمایل دارند در زمینه امر به معروف فعالیت کنند اما راهش را نمیدانند. ستاد امر به معروف برای آموزش تخصصی به این نهادهای مردمی برنامهریزی کرده است تا بتوانند با پشتوانه قانونی در حوزههایی همچون تعلیم و تربیت، محیط زیست و سایر حوزهها فعالیت کنند.
معاون اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار طلایهدار امر به معروف در کشور داریم که برای این طلایهداران، آموزشهای تخصصی در نظر بگیریم تا در موضوعاتی تخصصی با کارت مخصوص به امر به معروف بپردازند.
در پایان این نشست از جدیدترین پیمایش میدانی ستاد امر به معروف که از سوی مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران انجام شده است رونمایی شد.
ارسال دیدگاه