اقدامی برای جلوگیری از هیجان کاذب در بازار نمایش قیمت کارشناسی شده خودرو
تهران (پانا) - مدیرعامل شیپوراز همکاری جهت کارشناسی خودرو و همچنین قیمتگذاری محصولات برای فروشنده و خریدار خبر میدهد و میگوید قیمت خودروها از این پس تگگذاری شده و بر اساس قیمت عالی، خوب، مناسب و… رتبهبندی میشوند.
رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور از همکاری جهت کارشناسی خودرو و همچنین قیمتگذاری محصولات برای فروشنده و خریدار خبر داد.
اربابیان گفت: شیپور در سال ۹۰ فعالیت خودش را شروع کرد، با این هدف که بتواند یک معامله شیرین را برای مردم فراهم کند. این سایت اکنون یکی از پربازدیدترین سایتهای ایران است. در چند وقت اخیر، در بخش خودرو هم ویژگیهایش را بسیار بیشتر کرده است. در همین راستا در حدود شش ماه پیش گرفته شد تا برای حل یکی از معضلات اصلی که شفافبودن بازار خودرو است، اقدام کند.
وی ادامه داد:در بهمن همکاری با همراه مکانیک آغاز شد. کارشناسی خودرو نیز از امروز شروع شده است و قیمت آنها هم بهزودی بالا خواهد آمد. این همکاری به شفافیت قیمت در بازار کمک خواهد کرد که در طی هفته آینده رونمایی میشود.
اربابیان اعلام کرد آگهیهای خودرو در شیپور که توسط همراه مکانیک بررسی شده باشند، یک لوگو خواهند داشت و نسبت به سایر آگهیها متمایز خواهند بود. او همچنین اشاره کرد که همراه مکانیک با دسترسی به قیمت بازار خودرو و شیپور با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، میتوانند قیمت واقعی را به نمایش بکشند.
باقری، مدیر عامل همراه مکانیک گفت: از این به بعد شما میتوانید ماشینهای کارشناسی شده را از شیپور خریداری کنید. در بحث قیمتگذاری هم همراه مکانیک با کمک شیپور نظمی را در این فضا بهوجود خواهد آورد که افراد آگهیها را بر اساس قیمتهای کارشناسی شده و بهصورت روز درج خواهند کرد. افراد از دو چیز میتوانند خیالشان راحت باشد، اول اینکه قیمت تا چه حد استاندارد است و سپس سلامت محصول نیز در چه شرایطی قرار گرفته است.
احمد کیهانی، مدیر بخش خودرو شیپور نیز گفت: این همکاری در راستای استراتژی کلان شیپور برای افزایش «شفافیت» و «امنیت» است.
او در همین رابطه گفت: «میخواهیم بازار خودروی ایران را به یک بازار حرفهای تبدیل کنیم. حالا خریدار یا فروشنده خودرو میتوانند تقاضا بدهند تا کارشناسان رسمی ما، خودرو را کارشناسی کنند.پس از کارشناسی، جزییات در آگهی هم نشان داده خواهد شد.»
کیهانی گفت: ما میخواهیم بازار خودروی کشور را حرفهایتر کنیم و برای عموم سرویسی را طراحی کردهایم که به بازار ارایه خواهیم کرد. ما بستری را فراهم کردهایم تا کسانیکه خودروی خودشان را برای فروش گذاشته و یا قصد خرید دارند، کارشناس فنی به آنها مراجعه کرده و خودروی مدنظرشان را از لحاظ فنی و قیمتگذاری، بررسی کند؛ هر خودرو در بیش از ۱۵۰ مورد کارشناسی میشود.
وی ادامه داد: مورد دیگری که ظرف چند روز آینده سرویسش را ارایه میدهیم بحث قیمت است که مدتهاست در جامعه چالشبرانگیز شده است. قیمت خودروها را ما تگگذاری کرده و بر اساس قیمت عالی، خوب، مناسب و… رتبهبندی میکنیم. به همین خاطر کاربر میتواند خودرویی را بر اساس قیمت ایدهآل خودش پیدا کند. این امر سبب میشود تا بستر شیپور اجازه ندهد تا محلی جهت هیجانات کاذب قیمتی شود.
شیپور اولین سایتی است که چنین همکاری را آغاز کرده و به گفته اربابیان مدیرعامل این سایت و نرمافزار، به زودی برای بخش املاک نیز برنامه جدیدی اعلام میشود.
هزینه این کارشناسی هم از سوی دو طرف پرداخت میشود. درخواست کارشناسی بر روی سایت شیپور میآید، مکان مشخص شده و سپس همراه مکانیک محصول را کارشناسی کرده و قیمت بهصورت آنلاین بر روی شیپور درج خواهد شد.
ارسال دیدگاه