نشست مدیران کل دامپزشکی و شیلات استانهای شمالی کشور در مازندران

خبرگزاری پانا : نشست مدیران کل دامپزشکی و شیلات استانهای گیلان ، مازندران و گلستان در اداره کل دامپزشکی استان مازندران بمنظور اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های آبزیان تشکیل شد .

کد مطلب: ۹۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،در این نشست که تنی چند از مدیران ستادی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران حضور داشتند دکتر عبدی مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تاثیر گوشت ماهی در سلامت جامعه بشری بر نحوه فرآوری محصولات آبزی تاکید کرد و افزود نظارت بهداشتی بر اینگونه محصولات از عمده وظایف سازمان دامپزشکی کشور بوده که کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی باید بر روند تولید اینگونه محصولات آبزی نظارت دقیق داشته باشند و مسئولین فنی بهداشتی این واحدها نیز در این مسیر می توانند کمک قابل توجه ای در این خصوص نمایند تا محصولات آبزی از زنجیره تولید تا مصرف بصورت کاملاً بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد .

در ادامه دکتر عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت ، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات کشور نیز با اشاره به فعال سازی سامانه قابلیت ردیابی محصولات شیلاتی افزود کلیه محصولات شیلاتی از مبداء تا مقصد با ثبت در این سامانه قابل ردیابی می باشند .

گلشاهی در ادامه خاطر نشان ساخت بر اساس توافقات کنفرانس جهانی آبزیان مقرر گردید تا کشورها با توافق بر تجارت عادلانه و در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان مبنی بر در اختیار داشتن محصول ایمن، مطمئن و با کیفیت نسبت به ایجاد برچسب گذاری، ایجاد قابلیت ردیابی و شناسنامه محصولات اقدام نمایند .

شایان ذکر است در این نشست مدیران کل شیلات و دامپزشکی استانهای گیلان ، مازندران و گلستان نیز هر کدام از ظرفیت آبزی پروری در استانهای خود نیز مطالبی را بیان داشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار