مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش: فرآیند استقرار نظام مدرسهمحوری رکن اساسی برنامههاست
زاهدان (پانا) - مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: فرآیند استقرار نظام مدرسه محوری با انتخاب مدیران توانمند وخلاق رکن اساسی برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.
یارمحمد حسین بر در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در خصوص عملیاتی شدن نظام راهبردی مدرسه محوری استان سیستان و بلوچستان اظها کرد: فرآیند مدرسه محوری را باید در وهله اول از مدرسه جویا شد .
وی با اشاره به اینکه در راستای منویات وزیر آموزش وپرورش مبنی بر اینکه مکاتبه ای از ادارات مناطق با مدارس صورت نگیرد افزود: در این راستا از دریافت هرگونه مستند در مورد فعالیتهای مدرسه اجتناب شود.
حسین بر خاطرنشان کرد: مدل تعالی مدرسه سیستان وبلوچستان با تلاشهای صورت گرفته بهترین طرح تعالی مدرسه در کشور است.
مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی و ایده پردازی های کارشناسانه آموزش و پرورش استان، استقرار فرآیند مدرسه محوری ریل گذاری شده است.
وی گفت: در این راستا و در بررسی که وزارت آموزش و پرورش داشته، کمترین میزان مکاتبات در سطح مدرسه به استان اختصاص یافته است .
حسین بر افزود: ۱۰۳اختیار قابل تفویض از وزارتخانه به ادارات کل محول شده که سیستان و بلوچستان در بازه زمانی یک ماهه جز ۸ استانی بوده است که بلافاصله تعدادی از اختیارات خود را به مناطق و شهرستانها تفویض کرد .
وی با بیان اینکه در ۵سال اخیر مرکز ثقل اندیشه های آموزش و پرورش استان فرآیند مدرسه محوری بوده است تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه ویژه مدرسه محوری جلسات متعددی برگزار شده است که دانش آموزان در کنار آموزش مهارت یاد بگیرند.
مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش مدرسه را محور تصمیم گیری عنوان کرد.
وی فرآیند استقرار نظام مدرسه محوری را با انتخاب و بکارگیری مدیران متفکر، خلاق وبا هدف گذاری مسائل تربیتی، آموزشی با بهره گیری از ظرفیتهای موجودبیان کرد.
ارسال دیدگاه