آیتالله اعرافی: ستاد همکاریهای حوزه و آموزش وپرورش با نگاهی راهبردی، علمی و فنی گام برمیدارد
تهران (پانا) - مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور تاکید کرد ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با نگاهی راهبردی و علمی گام برمیدارد تا امور به سمت افق جدیدتری حرکت کند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، آیتالله علیرضا اعرافی عصر روز گذشته ۱۹ اردیبهشت در نشست فصلی ستاد همکاریها که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات آیت الله عبدالکریم حائری مرکز مدیریت قم برگزار شد، گفت: بحمدلله در ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش تلاشهای خوبی انجام و با نگاه راهبردی و برنامهریزی علمی و فنی کارها دنبال میشود و امید است کارها به سمت افقهای جدیدتر حرکت کند تا پایه تحولاتی را بریزد و نقش دو نهاد را در ارتقای نسل امروز نشان دهد و نگاه جامع و علمی مبتنی بر مبانی اسلامی انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهاییسازی برنامه ۵ ساله را به جمعی از اعضای ستاد برونسپاری میکنیم که از طرف ما انتخاب میشوند. این جمع برنامه ۵ ساله را نهایی میکند که نقشهای برای حرکتهای آینده است.
اعرافی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر نشست و دورهای با مسائل و نکات خوب و جدیدی مواجه میشویم به نظر میآید این مسئله را باز بگذاریم که در طول مسیر این برنامه ۵ ساله اگر با طرح یا موضوع یا نگرش جدیدی مواجه شدیم آن را بکار ببندیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.
عضو شورای عالی حوزههای علمیه ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم آنست که این برنامه ۵ ساله تا بدین نقطه با همکاری حوزه علمیه برادران صورت گرفته است و اگر کمیتهای هم با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران با این برنامه همکاری داشته باشند بسیار مناسب است.
او افزود: نیمی از کار بر عهده حوزه خواهران است، با نگرشی که آموزش و پرورش دارد یک ظرفیت مهم به شمار میرود.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور گفت: در بحث مدارس معارف نیز چند نکته اهمیت دارد. در این بخش باید برنامه جامعی تعریف شود و با تشکیل کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، حوزه علمیه برادران و خواهران، تمامی ابعاد آن را بررسی کنیم.
آیتالله اعرافی گفت: در رابطه با کتب، متون، نقدها و طرحهایی که وجود دارد این آمادگی است که مسئولیت را واگذار کنیم، آموزش و پرورش متعلق به همه ماست و نگرش ما در برنامهریزی این است که در بخش متون و نقدها براساس تجربیات و برنامهها به نتایج خوبی برسیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرحهای مهم باید در اولویت قرار گیرد تا با تشکیل کارگروهی بتوان حرکت آینده و نقشه راه را مشخص و اولویتهای آموزش و پرورش را برجسته ساخت.
او به سند ملی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برنامه ۵ ساله حوزه، باید نقش حوزه در این سند تحول آموزش و پرورش باید مشخص شود تا در این زمینه به یک بررسی و دیدگاه مشترکی دست یابیم، به نظرم در شورای معاونین حوزه و آموزش و پرورش جلسهای برگزار و تصمیمات لازم اتحاذ شود و مباحث سند تحول با موضوع حوزه علمیه مورد ارزیابیهای کارشناسانه قرار گیرد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور افزود: موضوع سرباز معلم یک طرح تربیتی است که آموزش، رکن مهمی در این طرح به شمار میرود برای این مساله مهم باید تدبیری شود و در این بخش کارگروهی با حضور نمایندگانی از سوی حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود.
او گفت: جذب، استخدام و خرید خدمت یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید بررسیهای لازم پیرامون آن انجام شود و شرایط استخدام و جذب نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و سیاستگذاریها و تصمیم مشخصی گرفته شود. در این ارتباط مصوبه مجلس و راهکارها پیگیری شود و به توافق لازم برسد. اگر این مساله پس از ارزیابیهای لازم صورت جلسه شود خودش حکم قانون دارد و میتوان در هم افزایی به راههای میانبُر رسید.
ارسال دیدگاه