در گفت‌وگو با پانا

صباغیان: با تصویب نهایی لایحه مالیات بر ارزش افزوده حق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضایع می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: نگرانی مدیران شهری به‌حق است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید لایحه مالیات بر ارزش افزوده ایرادهایی دارد که باید بررسی شود زیرا با تصویب نهایی لایحه مالیات بر ارزش افزوده حق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضایع می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
صباغیان: با تصویب نهایی لایحه مالیات بر ارزش افزوده حق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضایع می‌شود

محمدرضا صباغیان ‌بافقی درباره بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده به پانا گفت: این لایحه، لایحه خوبی است و روی آن کار شده است، اصل لایحه به این منظور تدوین شده است که سر و سامانی به مالیات‌ها داده شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته‌ای که در فرایند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، بخش شوراها و شهرداری‌ها است که در صورت تصویب نهایی این لایحه به شهرداری‌ها ظلم می‌شود زیرا عوارض شهرداری‌ها باید در قالب مالیات به خزانه دولت واریز شود و سازمان برنامه و بودجه بر حسب نیاز در بخش‌های مختلف هزینه کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس برای جلوگیری از تضییع حق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در فرایند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده چه تصمیمی دارد؟ گفت: نگرانی مدیران شهری از این لایحه به‌حق است چون اگر به تصویب نهایی برسد مدیریت شهری را با اختلال مواجه می‌کند. بنابراین این لایحه باید به طور کامل در صحن علنی مجلس بررسی شود و اگر مخالفتی صورت گرفت به کمیسیون اصلی که کمیسیون اقتصادی است ارجاع داده می‌شود و علاوه بر آن در کمیسیون‌های فرعی نیز مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و سپس اصلاحات لازم انجام می‌شود.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده طی هفته گذشته در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس کلیات آن تصویب شد و در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

این لایحه با واکنش اعضای شورای شهر تهران مواجه شده است و به دنبال بررسی لایحه مذکور، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها نامه‌ای خطاب به روسای شورای شهرهای مراکز استان‌ها و شهرداران شهرهای مراکز استان‌ها نوشتند. در بخشی از این نامه آمده است که مواد «۷»، «۹»، «۲۷»، «۳۰»، «۳۸»، «۳۹»، «۴۱» و «۴۹» در صورت تصویب منجر به حذف اختیارات قانونی شوراها در زمینه وضع عوارض و درآمدهای محلی، دولتی شدن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تمرکز گرایی شدید امور محلی در وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار