اجرای طرح ضیافت الهی در بیش از 300 بقعه متبرک فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس ، از اعزام ۹۶ مبلغ غیر بومی در ایام ماه مبارک رمضان به سراسر استان خبر داد و گفت: طرح افطاری ساده از ۱۱۵ بقعه از محل موقوفات و نیات واقفین برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۳۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ضیافت الهی در بیش از 300 بقعه متبرک فارس

حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح «ضیافت الهی»، گفت: بیش از چهار هزار اماکن مذهبی فارس برای ماه مبارک زمضان غبار روبی و عطرافشانی شده است و طرح فرهنگی ضیافت الهی در بیش از 300 بقعه در سطح فارس اجرا می‌شود.

او با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در برپایی سفره های افطاری ساده، اظار داشت: طرح افطاری ساده در 115 بقعه متبرک از محل موقوفات و نیات واقفین اجرا می‌شود.

او از اعزام 96 مبلّغ غیربومی در ایام ماه مبارک رمضان به سراسر استان و حضور چهار نفر از مفسران سطوح عالی و عضو مجمع جهانی تفسیر قرآن از حوزه علمیه قم در سراسر استان خبرداد و افزود: آیت الله «سید احمد فاطمی» هر روز ساعت 11 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و ساعت 18 و 45 دقیقه در حرم حضرت سید علاالدین (ع) شیراز و حجت الاسلام «حسن برزگر» همه روزه از ساعت هفت و 15 دقیقه در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه و حجت الاسلام «سید مهدی دریاباری» در مرودشت و حجت الاسلام «سید حسن میرسیدی»، در شهرستان نورآباد به تفسیر قرآن می پردازند.

موسوی ادامه داد: برنامه ویژه امسال برگزاری جلسات تفسیر است که ۱۱۵ جلسه تفسیر در سطح استان برگزار می‌شود و ۴ جلسه آن توسط اساتید سطوح عالی و عضو مجمع جهانی تفسیر برگزار می‌شود و وجه تمایز دوم طرح ضیافت الهی امسال نسبت به سالهای قبل حضور مبلغان مسلط به زبان‌های بین‌المللی است که با توجه به حجم گردشگران در این فصل در شیراز نکته‌ی مثبت این طرح است که آماده ارائه ی خدمات گردشگری مذهبی هستند.

او اظهار داشت: ۸۰ درصد اماکن مذهبی در کشور زیر نظر اداره اوقاف است و فارس تنها استانی است که برای گردشگری مذهبی برنامه دارد و مبلّغان مسلط به زبان‌های بین‌المللی برای پاسخگویی به سوالات مذهبی گردشگران در اماکن مذهبی حضور می‌یابند.

او افزود: چهار نفر از روحانیون که به زبان های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی و آلمانی مسلط هستند هر روز برای راهنمایی گردشگران در مسجد نصیرالملک و حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه یکصد نفر مبلغ بومی در ماه مبارک به سراسر استان اعزام می شوند، یادآور شد: جزخوانی و ترتیل خوانی در 129 بقعه استان برگزار می شود و جلسه های تفسیر قرآن کریم ویژه عموم مردم در 115 بقعه متبرکه برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه برگزاری ویژه شب رحلت حضرت خدیجه (س)، با عنوان «خدیجه، مادر امت» در 46 بقعه در روز 25 اردیبهشت مصادف با 10 رمضان، یادآور شد: 40 محفل انس با قرآن نیز در ایام ماه مبارک در بقاع متبرکه فارس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار