۶۰ ثانیه در اینترنت

در طول یک دقیقه حدود ۴.۵میلیون ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود و البته این رقم برای نتفلیکس به ۶۹۴.۴۴۴ ساعت تماشای فیلم می‌رسد

تهران (پانا) ـ یک دقیقه برای شما چه معنایی دارد؟ در طول ۶۰ ثانیه چه اتفاقاتی در جهان می‌افتد؟ این موضوع در حوزه فضای مجازی و اینترنت چه روندی دارد و در طول یک دقیقه چه اتفاقاتی در اینترنت می‌افتد؟

کد مطلب: ۹۱۱۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
60 ثانیه در اینترنت

به گزارش روزنامه ایران، احتمالاً در نگاه نخست می‌گویید در این زمان کوتاه کار خاصی نمی‌توان انجام داد ولی اگر بدانید که در ۶۰ ثانیه حدود ۳.۸میلیون جست وجو در گوگل انجام می‌شود احتمالاً نگاهتان به زمان در اینترنت تغییر می‌کند.

یک تحقیق جامع
شاید در طول یک روز کاری به یک دقیقه اهمیتی ندهید و آن را قابل توجه ندانید. احتمال هم دارد که با خودتان بگویید در یک دقیقه تنها می‌توان یک ایمیل کاری یا دوستانه ارسال کرد، یک فنجان قهوه از نزدیک‌ترین کافه به محل کار خرید یا اینکه این زمان را صرف احوالپرسی ساده با یک همکار کرد. البته باید گفت این یک دقیقه گاه در زندگی بسیار سرنوشت‌ساز است؛ به‌عنوان مثال دو تیم فوتبال را در نظر بگیرید که در یک مبارزه نفسگیر تلاش دارند همدیگر را شکست دهند. بی‌شک برای این تیم‌ها ثانیه‌های دقیقه آخر اهمیت زیادی دارد، نفس هایشان در سینه حبس می‌شود و نگرانند که گل نخورند و البته هیجان گل زدن هم دارند. گاهی هم یک دقیقه مرز بین مرگ و زندگی را مشخص می‌کند و هر ثانیه آن می‌تواند به حیات یک انسان کمک کند. اما یک دقیقه در فضای‌مجازی برای کاربران چه مفهومی دارد؟ شبکه‌های اجتماعی مختلف در طول یک دقیقه شاهد چه وقایعی هستند؟ در هر دقیقه چند کاربر به این اپلیکیشن‌ها سر می‌زند و چند پیام در آنها رد و بدل می‌شود؟ موتور جست‌و‌جوی گوگل در طول یک دقیقه شاهد چه فراز و فرودهایی است؟ همه این موارد و بسیاری اطلاعات دیگر در اینفوگرافی که بتازگی توسط دو محقق به‌نام‌های Lori Lewis و chadd منتشر شده، آمده است و می‌تواند نگاه شما را تغییر دهد. این اینفوگرافی که با سال قبل یعنی ۲۰۱۸ میلادی مقایسه شده است، نشان می‌دهد در سال میلادی جدید پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و نتفلیکس رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و کاربران از آنها استقبال کرده‌اند. البته این نمودارها و اینفوگراف‌ها نشان می‌دهد که فناوری‌های نوینی همچون اسپیکرهای هوشمند رشد مناسبی دارند و به نوعی می‌توان گفت که زیرساخت‌های مناسبی را برای جهش‌های بزرگ در آینده تأمین کرده‌اند. به‌عنوان مثال سال گذشته در هر دقیقه تنها ۶۷اسپیکر هوشمند به‌فروش می‌رسید که این رقم در سال ۲۰۱۹ در طول ۶۰ثانیه به ۱۸۰ اسپیکر هوشمند رسیده است.

هر دقیقه ۳.۸میلیون جست و جو در گوگل
هر روز بر تعداد کاربران اینترنت در جهان افزوده می‌شود و این رقم تا پایان سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان از مرز ۳.۹میلیارد نفر گذشت. هرچه تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند افزایش می‌یابد عملکرد فناورانه مردم جهان ازجمله بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، میزان حضور در شبکه‌های اجتماعی و... نیز بیشتر می‌شود تا جایی که تحقیقات و آمار جدید نشان می‌دهد افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند باعث شده است بیش از ۲میلیارد کاربر جهان به حوزه بانکداری الکترونیک ورود کنند. استفاده از بیت کوین و فناوری بلاک چین نیز در پایان ۲۰۱۸ توسعه مناسبی داشته است. ازسوی دیگر در سال ۲۰۱۹ میزان جست‌و‌جو در گوگل در یک دقیقه به رقم ۳.۸میلیون عدد رسیده است در حالی که در سال ۲۰۱۸ تعداد جست‌و‌جوها در گوگل طی ۶۰ ثانیه، رقمی حدود ۳.۷ میلیون جست و جو بوده است. این افزایش را برخی به بیشتر شدن گستره اینترنت در جهان و رسیدن آن به مناطق صعب العبور می‌دانند و برخی نیز معتقدند دلیل این افزایش، اتکای بیشتر کاربران به اینترنت برای کسب اطلاعات و پاسخ سؤال‌هایشان است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در ۶۰ثانیه
شبکه‌های اجتماعی بخش دیگری از تحقیقات Lori Lewis و chadd بود و نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ تعداد لاگین‌های فیس‌بوک افزایش یافته است. به بیان دیگر تعداد کاربران تازه وارد به شبکه اجتماعی فیس‌بوک رو به رشد بوده و درسال جدید در هر ۶۰ ثانیه، یک میلیون کاربر جدید به فیس‌بوک پیوسته‌اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۳۷هزار کاربر جدید فیس‌بوک در یک دقیقه بوده است.
این دو محقق به سایر شبکه‌های اجتماعی نیز توجه داشته و عنوان کرده‌اند که در طول یک دقیقه حدود ۴.۵میلیون ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود و البته این رقم برای نتفلیکس به ۶۹۴.۴۴۴ ساعت تماشای فیلم می‌رسد.
همچنین باید گفت که سال ۲۰۱۹ در هر ۶۰ ثانیه حدود ۸۷هزار و ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان توئیت انجام می‌دهند. وقتی نوبت به اینستاگرام می‌رسد هم باید گفت که این آمار نشان می‌دهد در هر دقیقه ۳۴۷.۲۲۲ پست اینستاگرامی اسکرول می‌شود و ۴۶ هزار و ۲۰۰ پست جدید در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. امسال در هر دقیقه در وایبر نیز حدود ۱۸.۱ میلیون پیام متنی رد و بدل می‌شود و پیام‌های ارسال شده در فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ به ۴۱.۶میلیون عدد در هر دقیقه می‌رسد. همچنین در طول ۶۰ثانیه، ۲.۱میلیون پست در اسنپ‌چت تولید می‌شود که البته این رقم نسبت به ۲.۴میلیون پست سال ۲۰۱۸، کاهش داشته است.

بازار کساد ایمیل
اینفوگراف تهیه شده توسطLori Lewis و chadd همچنین نشان می‌دهد که کاربران در یک دقیقه، ۱۸۸میلیون ایمیل ارسال می‌کنند که البته نسبت به ۲۰۱۸ رشدی نداشته است، چرا که امروزه دیگر نیازی به ارسال ایمیل در محیط‌های کاری نیست و سرویس‌هایی همچون Slack جایگزین آن شده است. Slack یک سرویس امریکایی است که مبتنی‌بر ابر(cloud) کار می‌کند و در واقع یک ابزار داخلی در شرکت‌ها محسوب می‌شود. همچنین این آمار نشان می‌دهد در هر دقیقه ۳۹۰.۰۳۰ اپلیکیشن دانلود می‌شود و کاربران جهان در ۶۰ ثانیه رقمی معادل ۹۹۶.۹۵۶دلار برای خرید آنلاین هزینه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار