مدیرکل متوسطه آموزش‌وپرورش: مدیران فرهنگ مدرسه‌محوری را برای ارتقای کیفی نظام آموزشی بهبود ببخشند

تهران (پانا)‌- مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به نتایج خوب اجرای مدرسه‌محوری در مدارسی که توسط نیروهای جوان مدیریت می‌شود اشاره و تاکید کرد خواست آموزش و پرورش این است که مدارس از شیوه سنتی خارج و فقط منتظر ابلاغ بخشنامه‌های دستوری نباشند.

کد مطلب: ۹۱۱۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل متوسطه آموزش‌وپرورش: مدیران فرهنگ مدرسه‌محوری را برای ارتقای کیفی نظام آموزشی بهبود ببخشند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، عباس سلطانیان، در آیین تجلیل از جشنواره تجارب موفق و برتر مدیران و معاونان مدارس مازندران در آمل گفت: «اشاعه این تجارت برتر مدارس در سطح کشوری از اهداف دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است و حتی به همه مدیران مدارس نیز توصیه داریم که از تجارت برتر و موفق مدیران مازندرانی استفاده کنند.»

او ادامه داد: «هر تجربه موفقی که در مدرسه از سوی مدیر و معاونان و حتی معلم که کمکی به یاددهی و یادگیری و ارتقای بهتر خدمات آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان داشته باشد، قابلیت توسعه در کل کشور را نیز خواهد داشت.»

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «در نظام جدید و سند تحول آموزش و پرورش تاکید جدی بر مدرسه‌محوری شده است، در مدرسه محوری، افرادی که در تصمیم‌گیری هستند در کانون قرار می‌گیرند تا با اجرای این طرح و طرح‌های تحول آفرین، فرهنگ مدرسه محوری را برای ارتقای کیفی نظام آموزشی بهبود ببخشند.»

سلطانیان با اشاره به اینکه تجربیات و نتایجی که از اجرای طرح مدرسه محوری در برخی مدارس که مدیران آن‌ها خواهان ایجاد تحول بنیادین بودند، بسیار چشمگیر و اثرات آن در همه بخش‌های قابل مشاهده بوده است، افزود: «این تحولات در فرآیند یادگیری و آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان نیز تاثیرگذاری و تاثیرپذیری خوبی داشته است.»

او گفت: «اجرای مدرسه محوری در ابتدا از سال ۷۹ مطرح اما تاکنون به طور کامل و دقیق اجرا نشده است، البته در سال‌های اخیر برخی مدارس که با حضور برخی مدیران جوان و تحول خواه مدیریت شده، به مرحله اجرا درآمده و نتایجی خوبی داشته است و این مهم نیز خواست آموزش وپرورش هست که مدارس نیز از شیوه سنتی خارج و فقط منتظر ابلاغ بخشنامه‌های دستوری نباشند.»

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «بستر ایجاد مهارت‌ها و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها در حیطه اختیارات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است، این پیچیدگی‌ها و نقش‌های جدید انتظارها از آموزش و پرورش کشور را بالا برده و اهمیت کار را دو چندان کرده است. برای اینکه بتوانیم به این نیاز هم پاسخ دهیم، چاره‌ای جز ارتقای کیفیت نیست. ارتقای کیفی نظام آموزشی در گرو ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای دبیران است که رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، امروز از معلمان به عنوان مدیران یادگیری یاد می‌شود به این معنا که فرایند یاددهی و یادگیری را مدیریت می‌کنند. یک معلم می‌تواند با صلاحیت‌های حرفه‌ای، فنی، اخلاقی و ادراکی فرایند تدریس را لذت‌بخش کند تا دانش‌آموزان به اهداف مشخص شده در سند تحول برسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار