وزیر آموزشوپرورش: برگزاری انتخابات با هدف مشارکت معلمان در مراکز تصمیمگیری باید تداوم یابد
تهران (پانا) - وزیر آموزشوپرورش در مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزشوپرورش تاکید کرد آییننامهای برای استفاده از ظرفیت 163 منتخب استانی مرحله اول این انتخابات نیز تدوین شود.
به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزشوپرورش، صبح امروز سید محمد بطحایی در مرحله دوم انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزشوپرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور منتخبان استانی این انتخابات در مرحله اول برگزار شد، گفت: «یکی از راههای تکریم فرهنگیان مشارکت و رأی و نظر فرهنگیان در مراجع تصمیمگیر و تصمیمساز آموزشوپرورش است.»
او به انتخاب نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین انتخابات شورای عالی آموزشوپرورش اشاره کرد و گفت: «اینگونه فعالیتها هرچند قدمهای کوچکی است اما کار مثبتی است که باید تداوم یابد و در سایر مراکز تصمیمساز اشاعه پیدا کند.»
بطحایی به اجرای فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اشاره کرد و افزود: «در ابتدای مسیر بسیاری این حرکتهای ارزشمند آموزشوپرورش را کارهای نمایشی میدانستند و باور نمیکردند نمایندگانی از معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان و شورای عالی حضور یابند و حق رأی داشته باشند اما امروز شاهد تحقق این سیاست و اهمیت دادن به جایگاه معلمان هستیم.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «باید از ظرفیت عظیم فرهنگیان برای حل مشکلات استفاده کنیم بنابراین قدم اول مشارکت معلمان در تصمیمگیریهای صندوق ذخیره و قدم دوم ورود معلمان به عالیترین مرجع تصمیمگیری در آموزشوپرورش است.»
بطحایی گفت: «تجربه برگزاری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان این جرات را به ما داد تا انتخابات شورای عالی را برگزار کنیم و این انتخابات نیز جرات برگزاری انتخابات و تعیین نمایندگانی برای سایر مراجع تصمیمگیر را به ما خواهد داد.»
او اجرای این انتخابات در این برهه از زمان کار مثبتی دانست که قطعاً تحسین آیندگان را خواهد داشت.
تدوین آییننامهای جهت استفاده از ظرفیت ۱۶۳ منتخب استانی انتخابات
بطحایی افزود: «آئیننامهای باید تدوین شود تا از ظرفیت ۱۶۳ نماینده فرهنگیان از سراسر کشور که در مرحله اول انتخابشدهاند در حل مشکلات استفاده کنیم. بسیاری از مسائل با همفکری قابلحل و فصل است بنابراین مشکلات را باید با گفتگو و همفکری حل کرد و از حجم اختلافها کاست.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «گاهی فقط نداشتهها را مطرح میکنیم و درحالیکه تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات انجام میدهیم باید داشتههایمان را ببینیم. توجه معلمان به مشکلات مدارس قابلتقدیر است اما باید بهگونهای عمل کرد که موجب سو استفاده دیگران نشود.»
او آموزشوپرورش را خانوادهای دانست که اعضای آن باید با تعامل و همکاری مشکلات درونی را حلوفصل کنند. بطحایی افزود: «موضوع نظام رتبهبندی در دستور کار هیات دولت است بنابراین پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال میشود.»
پیش از سخنان وزیرآموزشوپرورش چهار نفر از نمایندگان معلمان منتخب پشت تریبون رفتند و به ارائه دیدگاهها، مطالبات و تشریح وضع موجود پرداختند. کیفیت بخشی آموزشی، توجه بیشازپیش به فرهنگیان، تلاش برای جایگاه شایسته فرهنگیان در جامعه، تلاش برای رفع گرفتاریهای معلمان دربند، توجه به معیشت و... ازجمله مواردی بود که در حضور وزیر مطرح شد.
ارسال دیدگاه