رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفت‌وگو با پانا خبرداد

آماده سازی دانش‌آموزان برای آمادگی در برابر مخاطرات جدید

تفاهم‌نامه جدید هلال احمر و آموزش وپرورش به‌زودی امضا می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره تمدید تفاهم‌‌نامه هلال احمر با آموزش و پرورش گفت پیش‌نویش این تفاهم‌نامه نهایی شده و در آینده نزدیک به امضای وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمعیت هلال احمر خواهد رسید.

کد مطلب: ۹۱۱۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی دانش‌آموزان برای آمادگی در برابر مخاطرات جدید

شهاب‌الدین صابونچی در گفت‌وگو با پانا درباره انعقاد تفاهم‌نامه جدید بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان تفاهم‌نامه قبلی تا پایان سال 97 بود که پیش‌نویس تفاهم‌نامه جدید نهایی شده است و در صدد هستیم تا در یک زمان مناسب بین وزیر و رئیس جمعیت هلال احمر امضا شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزد: در تفاهم‌نامه جدید رویکردها و نیازهای جدیدی که در جامعه وجود دارد به ویژه برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و آماده سازی آنها برای آمادگی در برابر مخاطرات جدیدی همچون سیل لحاظ می‌شود چون نیاز داریم دانش‌آموزان آماده باشد و این موضوع جزو مفادی است که به تفاهم‌نامه اضافه شده است و در آینده نزدیک به امضا می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح ملی دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) اظهار کرد: هفتمین دوره طرح ملی دادرس در سال 97 به پایان رسید. در پایان هر دوره مسابقاتی تحت عنوان مسابقات آماده و المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر در سطوح مختلف درون مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. از روز گذشته مسابقات استانی آغاز شده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: مسابقات استانی با حضور تیم‌های 14 نفره که تیم‌های برگزیده شهرستان‌های خود بودند آغاز شده است و هم‌اکنون 800 تیم آماده در قالب 400 نفر از دختران و 400 نفر از پسران باهم رقابت می‌کنند تا در نهایت 62 تیم برتر استان‌های مختلف در دو بخش دختران و پسران برای شرکت در مرحله کشوری المپیاد آماده مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرحله از مسابقات در روزهای 8 و 9 اردیبهشت ماه در استان کردستان، 9 و 10 اردیبهشت ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد، 9 و 10 اردیبهشت ماه در استان قم، 10 و 11 اردیبهشت ماه در استان تهران، 11 و 12 اردیبهشت ماه در استان هرمزگان، 12 و 13 اردیبهشت ماه در استان سمنان، 13 و 14 اردیبهشت ماه در استان اصفهان و 14 و 15 اردیبهشت ماه در استان‌های ایلام و کرمانشاه تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار