مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر: آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

اسلامشهر(پانا) - همایش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و وقوع جرم با حضور فرماندار اسلامشهر، کادر اجرایی واحدهای آموزشی ، مدیر و شورای معاونان آموزش و پرورش اسلامشهر ومعاون ویژه آموزش مواد مخدر نیروی انتظامی غرب استان تهران در سالن فجر آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر: آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

در این برنامه حسینعلی بنار، در سخنانی با تبیین آسیب‌های در کمین دانش آموزان و انتظار افراد از دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان پیش قراولان عرصه فرهنگی بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی با توجه یه رشد سریع دانش و علوم درحال پیشرفت سریع هستند و این برای جوانان ما هم تهدید و هم فرصت است.

او افزود: مباحث آسیب‌های اجتماعی و کاهش سن اعتیاد بسیار مهم و آموزش حقوق شهروندی و آگاه سازی دانش آموزان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد: آموزش هم زمانی مفید است که همه زمینه‌های تربیتی را در برگیرد و آموزش نظری این مقوله را کامل نخواهد کرد و در این راه همکاری اولیاء دانش آموزان از نقش بسزایی برخوردار است.

در ادامه همایش سرهنگ باقریان، معاون ویژه آموزش مواد مخدر نیروی انتظامی غرب استان تهران در سخنانی با معرفی و تشریح انواع مواد مخدر وارائه آماری از معتادان کشورخاطر نشان کرد: طبق آمار نهاد ریاست جمهوری از سالهای قبل تعداد معتادان دو میلیون نفر بودندو از سال 97 به بعد به دو میلیون و هشتصد صد هزار نفر افزایش پیداکرده است.

او بیان کرد: اگر طبق آمار نفوس هر خانواده حداقل چهار نفر باشند، یازده میلیون و دویست هزار نفر آسیب دیده از مواد مخدر هستند و پنج میلیون و ششصد هزار نفر هم نوجوان و جوان در معرض خطر در این خانواده‌ها داریم.

معاون ویژه آموزش مواد مخدر نیروی انتظامی غرب استان تهران گفت: خانواده‌ها میبایست با فرزندان خود رابطه مناسب تری باید داشته باشند و سپس همکاری آموزش و پرورش وارگانها و نهادها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر میتواند موثر است، و صرفا با اعمال بازدارنده مقطعی کاری از پیش نمیتوان برد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار