معاون پشتیبانی و مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی : اساس تکریم قرآن کریم برقرائت و تدبر در آیات کتاب الهی استوار است

اسلامشهر(پانا) - معاون پشتیبانی و مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی درسهایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی در بازدید از اجرای مسابقات نهایی درسهایی از قرآن در اسلامشهربه تشریح نحوه برگزاری این برنامه پرداخت.

کد مطلب: ۹۰۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پشتیبانی و مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی : اساس تکریم قرآن کریم برقرائت و تدبر در آیات کتاب الهی استوار است

ابراهیم آقابابایی در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: بیست و هفتمین دوره مسابقات درسهایی از قرآن با همکاری موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش و حضور دو میلیون و پانصد هزار نفر دانش آموز در 700 منطقه آموزشی کشور و همیاری سی هزار نیروی افتخاری که عمدتا" از معاونین پرورشی مدارس هستند، اجرا شد.

او افزود: دانش آموزان به همراه خانواده خود در طول سال تحصیلی هجده برنامه درسهایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی را در منازل از طریق سیما نگاه کردند و بر این اساس فرم‌های مسابقه را تکمیل و سپس به مسئولین واحد آموزشی تحویل دادند و در این آزمون نهایی شرکت کردند و سپس در مرحله نهایی نیز 2500نفر برگزیده و به نحو شایسته از آنان تقدیرنیز بعمل خواهد آمد.

معاون پشتیبانی و مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: باعنایت به اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور، هنوزقرآن درنوعی مهجوریت قرار دارد و ضرورت دارد به کلیه موسسات قرآنی، دارالقرآنها و در راس وزارت آموزش و پرورش در ایجاد انگیزه جهت دانش آموزان توجه شود و بودجه خاص اختصاص یابد.

آقا بابایی تصریح کرد: در طول تاریخ فرهنگ قرآنی در جامعه ما مورد توجه بوده و وجود مکتب خانه‌ها نشان از این موضوع داشت و اصطلاح سواد قرآنی از اهمیت خاصی برخوردار بود.

او تاکید کرد: در جهت ایجاد انگیزه به تلاوت آیات کتاب الهی می بایست به کودکان از سنین ابتدایی در مدارس توجه کنیم وبدانیم اساس تکریم قرآن کریم بر پایه تلاوت و تدبر در آیات کتاب الهی استواراست.

معاون پشتیبانی و مالی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی از همکاریهای خوب معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسی قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش اسلامشهر نیز در برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر نمود.

در جریان برگزاری آزمون نهایی مسابقات درسهایی از قرآن شهرستان اسلامشهر، 300دانش آموز دختردر مدرسه شهدای ایران تایر و 125 دانش آموز پسردر آموزشگاه هفده شهریور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار