فیلم های میلیاردی سینمای ایران در گیشه نوروز 98

تهران (پانا) –- در میان فیلم‌های اکران‌شده در تعطیلات نوروز 98 تنها 4 فیلم به فروش بالای یک میلیارد تومان دست یافتند که در این گزارش معرفی‌ می‌شوند.

کد مطلب: ۹۰۶۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فیلم های میلیاردی سینمای ایران در گیشه نوروز  98

تعطیلات نوروز یکی از فرصت‌های خوب سینماروها برای دیدن فیلم‌ است و به همین دلیل هر سال در آستانه شروع سال جدید رقابتی جدی میان صاحبان آثار سینمایی برای ورود به لیست فیلم‌‌های اکران نوروزی درمی‌گیرد که عموما در میان آنها چند فیلم موفق و پرافتخار جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارند.

امسال هم از میان فیلم‌های سیمرغی جشنواره فیلم فجر دو فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی و «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی وارد لیست فیلم‌های اکران نوروز 98 شدند اما تنها فیلم «متری شش و نیم» بود که در جذب مخاطبان نوروزی موفق عمل کرد و با دستیابی به فروش بالای 9 میلیارد تومان - تا تاریخ 20 فروردین - دومین فیلم پرفروش اکران نوروز 98 شد.

«متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان فیلمی است که «ابد و یک روز» اثر قبلی سعید روستایی را از زاویه‌ای دیگر روایت می‌کند. قصه از یک خانواده رنج کشیده و گرفتار در دام اعتیاد بیرون کشیده می‌شود و به میان جامعه‌ای که اعتیاد همچون خوره به جانش افتاده گسترش می‌یابد. فضای مستند گونه‌ای که روستایی در قاب‌های به اندازه ، میزانسن و خلق تصاویر دردناک مخاطب را همراه خود به نقاطی از شهر می‌کشاند تا زنان و مردان فرو رفته در باتلاق اعتیاد را نشان دهد.

«رحمان 1400» پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز

موفق‌ترین فیلم اکران‌شده در آغاز سال 98 از لحاظ آمار فروش یک فیلم کمدی به نام «رحمان 1400» ساخته منوچهر هادی و تهیه کنندگی علی سرتیپی بود که دو چهره پرطرفدار سینما و تلویزیون یعنی مهران مدیری و محمدرضا گلزار در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم توانست طی سه هفته اول اکران خود به فروش بالای 12 میلیارد تومان دست یابد. سعید آقاخانی، یکتا ناصر، ساره بیات و بهرام افشاری دیگر بازیگران این فیلم هستند. قرار بود فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد که از حضور در جشنواره قبل اعلام نتایج انصراف داد.

چهارانگشت: سومین فیلم

سومین فیلم پرفروش نوروز امسال فیلم «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی حمید پنداش بود که با رسیدن به فروش بالای سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان موفقیت دور از انتظاری به دست آورد. جواد عزتی، امیر جعفری، ماییداوی وییز و مونا فرجاد بازیگران این فیلم هستند.

زندانی‌های ده‌نمکی

زندانی‌ها به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده نمکی و بازی هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری و بهنوش بختیاری کمدی دیگری است که در مسیر ساخته‌های پیشین کارگردان ازجمله «اخراجی‌ها» و «رسوایی» حرکت می‌کند.

این فیلم با فروش بالای یک میلیارد و ششصد میلیون تومان تا امروز چهارمین فیلم پرفروش اکران نوروزی است.

فیلم‌های «پیشونی سفید 3» ساخته سیدجواد هاشمی با فروش 926 میلیارد تومان، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی با فروش 897 میلیارد تومان و َ«غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی با فروش 616 میلیارد تومان در رده پنجم تا هفتم لیست فروش فیلم‌های اکران شده در نوروز 98 قرار دارند.

گزارش: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار